فراخوان دوازدهمین دوره «جایزه ادبی یوسف» در لرستان
کد خبر: 4109544
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۲

فراخوان دوازدهمین دوره «جایزه ادبی یوسف» در لرستان

دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف که داستان‌های کوتاه دفاع مقدس است همزمان با سراسر کشور در استان لرستان برگزار می‌شود.

«جایزه ادبی یوسف»به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، جایزه ادبی یوسف در دو بخش بزرگسال و نوجوان و یک بخش ویژه برگزار می‌شود که در بخش‌های بزرگسال و نوجوان، موضوع اصلی داستان ارسالی باید حوزه دفاع مقدس و رزمندگان اسلام باشد.

حجم اثر ارسالی از چهار هزار کلمه بیشتر نباشد و داستان بخش نوجوان باید طبق معیار‌های داستان نوجوان و برای این گروه سنی نوشته شده باشد.

‌ شناسایی و معرفی نویسندگان جوان و نوقلم به جامعه، تولید و خلق آثار ادبی فاخر در حوزه دفاع مقدس و مقاومت را از مهمترین اهداف جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس است.

آشنایی نسل نوجوان و جوان با اندیشه و سبک زندگی شهدا، هم‌افزایی ادبیات پایداری در مناطق مختلف کشور و معرفی شهدای شاخص هشت سال دفاع مقدس از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

توجه به ویژگی‌های بومی هر استان، پرداخت به حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان هر استان در عملیات‌ها و یگان‌های آن استان یا عوارض و تبعات این حماسه‌آفرینی در استان، شخصیت‌های شناخته‌ شده دفاع مقدس استان و استفاده از زبان و گویش‌های محلی، امتیاز ویژه خواهد داشت.

نام، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس باید در انتهای داستان ارسالی درج شده باشد و داستان‌های منتخب در استان، برای انتخاب آثار برتر در بخش ملی به دبیرخانه ملی جایزه ارسال خواهد شد و در بخش ملی جوایز نفیسی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

جایزه نفر اول جشنواره در هر بخش ۱۵۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و تندیس، جایزه نفر دوم در هر بخش ۱۲۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و تندیس و جایزه نفر سوم در هر بخش ۱۰۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا یکم اسفند امسال به دبیرخانه جشنواره به آدرس: خرم‌آباد - خیابان اندیشه، کوچه اندیشمند ۹، پلاک ۱، کد پستی: ۶۶۸۳۳ -۶۸۷۶۶ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان - معاونت ادبیات ارسال کنند و یا از طریق پیام رسان‌های سروش و ایتا به شماره ۰۹۳۹۴۷۲۸۲۰۶ (عصمت دهقانی - دبیر جشنواره) ارسال کنند.

موضوع بخش ویژه دوازدهمین جایزه ادبی یوسف، «وحدت ملی، ایران قوی» است که موضوع و مضمون داستان ارسالی در این بخش باید با توجه به این شعار باشد و داستان‌های ارسالی در گذشته در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر نشده باشد.

با توجه به ثبت آثار در دبیرخانه مرکزی، نویسندگان فقط می‌توانند در یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌های مختلف، از داوری کنار گذاشته می‌شوند.

آثار ارسالی نویسندگان باید به صورت تایپی در قالب فایل «word» ارسال شود و محدودیتی از نظر تعداد برای ارسال آثار وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha