مساعدت فرمانداری تویسرکان در تأمین اعتبار گلزارهای شهدا
کد خبر: 4108759
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹

مساعدت فرمانداری تویسرکان در تأمین اعتبار گلزارهای شهدا

فرماندار تویسرکان خطاب به مسئولان گفت: در حل مشکلات گلزار شهدا تلاش کنند و در صورت کمبود بودجه، هزینه‌ها از طرف فرمانداری تأمین اعتبار می‌شود.

گلزار شهدای تویسرکان

به گزارش ایکنا از همدان، محمد داوری، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان، امروز، 30 آذرماه در سومین کارگروه ساماندهی گلزار شهدای شهرستان در سال جاری که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان تویسرکان دارای ۹۶ گلزار مشتمل بر ۷۱۷ مزار مطهر شهید است که از این تعداد ۸۵ گلزار روستایی با ۳۳۷ مزار مطهر شهید و هفت گلزار شهری با نام با ۳۶۹ مزار و ۴ گلزار شهری شهدای گمنام با ۱۱ مزار مطهر است.

وی مرمت و بازسازی کف المان گلزار شهدا، برج نوری گلزار شهدا، نصب تابلو راهنما و آسفالت راه‌های خاکی گلزارهای شهدای تویسرکان را از جمله مصوبات جلسه قبل با حضور معاون فرماندار این شهرستان بیان کرد.

حسین افشاری، فرماندار تویسرکان نیز تصریح کرد: جهت مرمت جزئی گلزارهای‌ شهری، شهرداران از منابع داخلی شهرداری‌ها طبق روال گذشته انجام دهند. تأمین روشنایی آن تعداد از گلزارهای روستایی که به هر دلیلی پس از روشنایی کامل ۱۰۰ درصدی گلزار شهداهای شهرستان دچار مشکل شده‌اند و لیست آنها برای شرکت توزیع نیروی برق ارسال شده است، شرکت توزیع برق از منابع داخلی خود و امکانات در اختیار موارد جزئی را انجام دهد و اگر نیاز به کار اساسی داشت منبع را به فرمانداری اعلام تا هزینه‌ لازم جهت انجام ادامه کار پرداخت شود.

وی با تأکید بر اینکه دهیاری‌ها، گلزار شهدا را در اولویت مهم قرار دهند، گفت: درخصوص روستاهای فاقد دهیاری، رئیس بنیاد شهید با همکاری بخشداران پس از بازدید و بررسی گلزار شهداها جهت هرگونه عملیاتی که لازم است، برآورد هزینه کنند تا اعتبار لازم توسط فرمانداری از محل عوارض ارزش افزوده تأمین شود.

افشاری با بیان اینکه تخصیص اعتبارات سفر رئیس‌جمهور صد درصد است اما طی دو تا سه سال انجام می‌شود، افزود: اعتبار لازم جهت ساماندهی گلزار شهدای سرکان پس از برآورد هزینه توسط بنیاد شهید از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور توسط فرمانداری تأمین می‌شود‌‌‌.

فرماندار تویسرکان در خصوص سرقت‌ از گلزار شهدا اظهار کرد: به جای اینکه بعد از سرقت برای تجهیز مجدد چند برابر هزینه کنید باید جلوگیری از سرقت‌ها انجام شود، لذا بخشی از آن توسط تشدید حفاظت‌ها تحت عنوان حفظ و نگهداری شبکه با استفاده از نیروهای پای کار و بخشی با راه‌های ابتکاری جدید انجام شود.

وی در خصوص راه گلزار شهداها نیز بیان کرد: اداره راه، کارهایی که با استفاده از امکانات خود می‌تواند انجام دهد، انجام بدهد و آن بخشی که نیاز به خرید آسفالت دارد هزینه را فرمانداری تأمین می‌کند.

انتهای پیام
captcha