نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه در ایلام برگزار شد
کد خبر: 4108516
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱

نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه در ایلام برگزار شد

نشست هم‌اندیشی با موضوع سواد رسانه‌ای وعلوم شناختی تکنیک‌های رسانه‌ای در حوادث اخیر، امروز با حضور محمد جوانی، دکترای علوم شناختی و مدرس دانشگاه برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه در ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، محمد جوانی، نویسنده، سخنران و مدرس دانشگاه، امروز ۲۹ آذرماه در نشست هم‌اندیشی با موضوع سواد رسانه‌ای و علوم شناختی تکنیک‌های رسانه‌ای در حوادث اخیر که در سالن جلسات اندیشه دانشگاه پیام نور برگزار شد، اتفاقات رخ داده در کشور را تلنگری دانست و گفت: برای درک بهتر از نسل جوان و فضایی که این نسل در آن سیر می‌کند، اساتید و فعالان فرهنگی، فرمایشات مقام معظم رهبری در تاریخ ۴ بهمن ۱۳۹۷ را مطالعه کنند.

وی در ادامه به معرفی و شرح علوم شناختی پرداخت و افزود: علوم شناختی، علومی است که فرماندهی بدن و تمامی حالات خودآگاه و ناآگاه انسان را در اختیار دارد.

این مدرس دانشگاه، شروع این علم و استفاده از آن را به بیش از ۴۰ سال پیش در کشور آمریکا عنوان و تصریح کرد: سینمای هالیوود در زمینه‌های مختلف تبلیغاتی، با استفاده از این علم، تحقیقاتی را در جهت اثرگذاری بیشتر و حاکمیت رسانه در ذهن و شناخت افراد انجام می‌دهد و سپس به ساخت فیلم‌ها و سریال‌های دنباله‌دار اقدام می‌کند.

جوانی، هم‌نوایی جوانان با فشار اجتماعی را از اثرات علم شناختی و حاکمیت رسانه در اذهان این قشر قلمداد کرد و همپنین مطالعه تاریخ انقلاب، مطالعه کتاب‌های «صعود ۴۰ ساله» و «ایران بیست» را از عوامل مؤثر در کنترل احساسات و آگاه ساختن بهتر نسل جوانان مطرح کرد.

یادآور می‌شود، در ادامه جلسه اساتید و فعالان سؤالات و موارد مدنظر خود را مطرح کردند.

انتهای پیام
captcha