تکریم عالمان دینی به الگویی حسنه تبدیل شود
کد خبر: 4107816
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
احمدوند:

تکریم عالمان دینی به الگویی حسنه تبدیل شود

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در نخستین پیش‌کنگره بین‌المللی «آقاضیاءالدین عراقی» گفت: تکریم بزرگان و علمای دینی باید به سنتی حسنه در کشور تبدیل شود. 

یاسر احمدوند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، امروز، ۲۷ آذرماه در نخستین پیش‌کنگره بین‌المللی آیت‌الله العظمی «آقاضیاءالدین عراقی» که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، ضرورت توجه به بزرگان دینی و مفاخر علمی را متذکر شد و گفت: وجود عالمانی بزرگ نظیر «آقا ضیاءالدین» و سایر علمایی که در این استان می‌زیسته‌اند یکی از مزایای ایران اسلامی است که باید به نسل جوان معرفی شود.

وی با بیان اینکه حضور نوجوانان و جوانان در محافل دینی و آشنایی آنان با علمای بزرگ و مراجع عظام تقلید قطعاً از بروز آسیب‌ها در جامعه جلوگیری می‌کند، ادامه داد: بدون تردید جدا شدن از سنت، محافل دینی، قرآنی، علم و معنویت یکی از دلایل بروز بحران‌های فرهنگی و اجتماعی است و تکریم عالمان و تجلیل از بزرگان از وظایف اصلی همه ما محسوب می‌شود.

احمدوند با تأکید بر معرفی هرچه بیشتر و بهتر آیت‌الله «آقاضیاءالدین عراقی»، گفت: مسلماً معرفی بهتر این عالم وارسته که مقام معظم رهبری در سفر استانی خود به ابعاد شخصیتی ایشان اشاره فرمودند، امری مهم است و نباید مورد غفلت قرار گیرد. برگزاری بزرگداشت‌ها قابل توجه است و امیدواریم تکریم بزرگان و علما در استان به سنتی حسنه و الگویی برای کشور تبدیل شود. 

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در پایان افرادی همچون «آقاضیاءالدین عراقی» را مایه مباهات دانست و اظهار کرد: با وجود چنین ریشه‌ها و پشتوانه‌هایی کشتی انقلاب با هدایت داهیانه و خردمندانه مقام معظم رهبری مسیر خود را با قدرت و صلابت طی خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha