سایت مرجع ارتقای فرهنگ کار راه‌اندازی می‌شود + صوت
کد خبر: 4107538
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
محمد چکشیان:

سایت مرجع ارتقای فرهنگ کار راه‌اندازی می‌شود + صوت

معاون فرهنگی ـ اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اقدامات اولیه ایجاد دبیرخانه نهضت ملی ارتقای فرهنگ کار انجام شده و آماده است تا سایتی مرجع و محور را در حوزه فرهنگ کار راه‌اندازی و مباحث علمی و پژوهشی، فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی، امور رسانه‌ای و هنری را با هدف ارتقای فرهنگ کار ایجاد کند.

محمد چکشیان، معاون فرهنگی ـ اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: سه برنامه در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای مخاطب جامعه کار و تولید مورد توجه است. مهم‌ترین موضوعی که به تازگی آغاز کردیم و چند ماهی از آن نمی‌گذرد، ایجاد دبیرخانه‌ای با عنوان نهضت ملی ارتقای فرهنگ کار است.

وی ادامه داد: کارهای اولیه این دبیرخانه انجام شده و آماده است تا یک سایت مرجع و محور را در حوزه فرهنگ کار راه‌اندازی و مباحث کارهای علمی و پژوهشی، فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی، امور رسانه‌ای و هنری را با هدف ارتقای فرهنگ کار ایجاد کند.

چکشیان اضافه کرد: برای ارتقای فرهنگ کار دو بُعد وجود دارد که عبارتند از بالا بردن منزلت کار در جامعه ایرانی که سال‌ها دغدغه مقام معظم رهبری بوده و موضوع بعدی ترویج مؤلفه‌های اسلامی و ایرانی فرهنگ کار مانند وجدان کاری، اتقان کاری، مسئولیت‌پذیری و... است. ما نگاه نهضتی به این موضوع داریم و ان‌شاءالله یک کار جهادی در حوزه ترویج فرهنگ کار صورت خواهد گرفت.

کد

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با برنامه‌های ورزشی بیان کرد: در حوزه ورزش کارگری چهار راهبرد را دنبال می‌کنیم؛ اول بحث تحول در مدیریت مجموعه‌های ورزشی رفاهی کارگری است که سال‌هاست کارایی و بهره‌وری لازم را ندارند و نتوانستند آنگونه که باید به جامعه کارگری خدمت‌رسانی کنند و این کار در راستای دو هدف خدمت بیشتر و کیفیت بهتر مدیریتی است. موضوع دیگر ارتقای کمی و کیفی مسابقات و لیگ‌های ورزش کارگری است تا بتوانیم جامعه‌ای که در ورزش کارگری حضور پیدا می‌کند را افزایش دهیم.

چکشیان با بیان اینکه درصد کمی از کارگران ورزش می‌کنند ادامه داد: اگر ورزش کارگری را با هدف سلامت، نشاط و رشد نیروی کار دنبال می‌کنیم نمی‌توانیم از این میزان از ورزش کارگران راضی باشیم و حتماً باید با افزایش کمی و کیفی مسابقات و رویدادها و ترویج ورزش بتوانیم تحولی را در میزان ورزش کارگران داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha