حذف اسرائیل از نقشه جهان در سوئد خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت
کد خبر: 4107018
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

حذف اسرائیل از نقشه جهان در سوئد خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت

حذف نام رژیم صهیونیستی از نقشه جهان در برنامه تلویزیونی محبوب در سوئد خشم رژیم صهیونیستی و اتباع آن را برانگیخت.

به گزارش ایکنا به نقل از آفتون بلادت، یک برنامه مسابقه تلویزیونی محبوب در سوئد با استفاده از نقشه‌ای که در آن اسرائیل وجود ندارد و نام فلسطین روی سرزمین فلسطین نوشته شده، خشم صهیونیست‌ها و سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور را برانگیخت.

در این برنامه که روز دوشنبه از تلویزیون سوئد پخش شد از شرکت‌کنندگان درباره چهار فرد مشهور در این کشور و اینکه اصالتا اهل کجا هستند، پرسیده شد، وقتی نوبت یکی از هنرمندان سوئدی رسید که پدرش اهل فلسطین است، نقشه فلسطین بدون اشاره به اسرائیل نشان داده شد که خشم انجمن جوانان یهودی در سوئد را برانگیخت.

انجمن جوانان یهودی سوئد نقشه بدون اسرائیل را از منظر معاصر و تاریخی اشتباه خواند و گفت که این نقشه مربوط به قبل از سال 1948 است که فلسطین را شامل می‌شود. پرچمی هم که در آنجاست نیز اشتباه است. آنها تصویری را به اشتراک گذاشتند که با هدف تبلیغاتی نابودی اسرائیل به کار گرفته می‌شود.

این انجمن افزود: این یک نقشه جدید است که در آن اسرائیل و شهرهای آن محو شده است و براساس تعریف ائتلاف بین‌المللی زنده نگاه‌داشتن هولوکاست، این اقدام ضد یهودی و انکار حق یهودیان در تعیین سرنوشت و توقف موجودیت اسرائیل است.

سفارت رژیم صهیونیستی هم در توئیتر نوشت: وقتی کانال 5 تلویزیون سوئد و فردریک ویکنسون، مجری برنامه، نقشه‌ای از Pinterest استفاده کردند که کشور اسرائیل را پاک کرده است، چه کاری باید انجام داد؟

در ادامه این پیام آمده است: کدام گزینه را دنبال کنیم، ایمن‌سازی نقشه‌ها، صرف وقت بیشتر برای تحقیق، درخواست عذرخواهی یا همه این موارد ضروری است.

حمایت افکار عمومی جهان از مسئله فلسطین در چند وقت اخیر به ویژه با به اهتزاز درآمدن پیوسته پرچم فلسطین در جام جهانی قطر و تحقیر صهیونیست‌ها در این رویداد بین‌المللی، رژیم صهیونیستی را شوکه و خشمگین کرده است.

انتهای پیام
captcha