آغاز پذیرش جامعه الزهرا(س) در سال تحصیلی 1403 ـ 1402
کد خبر: 4106525
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵

آغاز پذیرش جامعه الزهرا(س) در سال تحصیلی 1403 ـ 1402

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به آغاز پذیرش سال تحصیلی 1403 ـ 1402 الزهرا(س)، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام و اطلاع از شرایط تحصیل به سامانه سنجش و پذیرش مراجعه کنند.

آغاز پذیرش سال تحصیلی 1402 _ 1403 الزهرا(س)به گزارش ایکنا، سیده زهره برقعی، مدیر جامعه الزهرا(س)، 21 آذرماه در نشست خبری آغاز پذیرش و ثبت نام سال تحصیلی جدید، گفت: پذیرش داوطلب در سطوح دو، بازپذیری، سه، چهار و کارشناسی ارشد بین‌الملل انجام خواهد شد، گفت: این نهاد حوزوی به عنوان بزرگترین حوزه علمیه بانوان در جهان اسلام برای علم‌آموزی بانوان، برنامه‌های مختلفی در دستور کار دارد و یک زنجیره هدفمند و معناداری را برای تحصیلات بانوان طراحی کرده است.

مدیر جامعه الزهرا(س) اظهار کرد: شرایط تحصیل بانوان طلبه در جامعه الزهرا(س) به صورت حضوری تمام وقت و نیمه وقت صبح و عصر، غیرحضوری و مجازی فراهم شده و امکانات رفاهی مناسبی از جمله مجموعه ورزشی شهیده سیاری، کتابخانه، مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی، خوابگاه، مرکز مشاوره و ... برای بانوان لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه بخش‌های مختلفی از جمله مهد کودک، مجتمع آموزشی ـ تربیتی هدی، مدارس علمیه و مراکز تخصصی و سطح عالی فقه و اصول ویژه بانوان طلبه در جامعه الزهرا(س) وجود دارد، از اجرای طرح آموزش پژوهش‌محور خبر داد و گفت: سال گذشته هم این طرح اجرا شد، اما امسال با برنامه‌ریزی دقیق و نقشه راه ترسیم شده، اجرا می‌شود.

برقعی با اشاره به اهتمام جامعه الزهرا(س) به مباحث اخلاقی، معنویت، خانواده و مهارت‌های فردی و اجتماعی، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در معاونت آموزش و تربیت صورت گرفته، طلاب پذیرفته شده در این دوره علاوه بر آموزش مهارت‌های عمومی باید یک مهارت خاص مانند روش‌های تبلیغ، تدریس، پژوهش و مشاوره را در دوران تحصیل بگذرانند.

مدیر جامعه الزهرا(س) توجه به مناطق محروم را از اولویت‌های پذیرش طلاب در سال جاری برشمرد و افزود: از ابتدای پذیرش، مهارت‌ها و ظرفیت‌های داوطلبان استعدادسنجی می‌شود تا از ظرفیت و استعدادهای آن‌ها در دوران تحصیل استفاده شود.

در ادامه افتخار یوسفی، معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا(س) با اشاره به برنامه‌ریزی برای توانمندسازی طلاب، اظهار کرد: با برپای دوره‌های آموزشی متعدد و به عهده گرفتن مسئولیت‌های مختلف توسط فارغ‌التحصیلان، طلاب توانمندی را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی تربیت کرده‌ایم.

اجرای مقطع اجتهاد در جامعه الزهرا(س)

یوسفی با اشاره به پذیرش سال جدید، ادامه داد: بانوان طلبه می‌توانند در مقاطع تحصیلی سطح دو، سه، چهار و دوره عالی فقه و اصول که درجه اجتهاد است، به تحصیل بپردازند.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه امسال بستر مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای بانوان فراهم می‌شود، ادامه داد: یکی از این بسترها، تقویت کارویژه‌های طلبگی است و در طول دوران تحصیل در قالب‌های آموزشی، تبلیغی، فرهنگی و پژوهشی به آن‌ها عرضه می‌شود تا بتوانند آینده شغلی خود را تضمین کنند.

وی تأکید کرد: جامعه الزهرا(س) در سال‌های اخیر، توسعه قابل توجهی داشته و سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در آموزش مهارت‌های زندگی و معارف اسلامی داشته است که بانوان علاقه‌مند حوزوی و غیرحوزوی می‌توانند از این دوره‌ها بهره‌مند شوند.

یوسفی از توسعه رشته‌های آموزشی خبر داد و افزود: به تدریج در مقطع تحصیلی سطح سه و چهار، رشته‌های مختلفی اضافه خواهد شد؛ همچنین دوره‌های تربیت مدرس، تربیت مبلغ، تربیت پژوهشگر، تربیت مترجم از جمله رشته‌های تخصصی و مهارتی به شمار می‌آیند که در حال اجرا هستند.

برپایی جلسات اخلاق

معاون موزش و تربیت جامعه الزهرا(س) اضافه کرد: فعالیت کتابخانه، انجمن‌های علمی، دوره‌های مختلف پژوهشی در پژوهشگاه مطالعات اسلامی از جمله بسترهای مناسب برای فعالیت‌های طلاب هستند و خانواده‌ها می‌توانند دخترانشان را در امنیت کامل به این نهاد علمی بفرستند.

وی از برگزاری جلسات درس اخلاق به صورت هفتگی خبر داد و گفت: این مجموعه فخیم در کنار آموزش‌های تحصیلی، علمی و مهارتی تلاش دارد تا اخلاق دانش‌پژوهان را در قالب برنامه‌های مختلف از جمله دروس اخلاق ارتقاء دهد. 

فلسفه ایجاد حوزه‌های علمیه

همچنین اشرف‌السادات ارمکان، مدیر سنجش و پذیرش جامعه الزهرا(س) هم با اشاره به آیه شریفه «وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ؛ شایسته نیست مؤمنان همگی کوچ کنند؛ چرا از هر گروهی از آنان، طایفه‌ای کوچ نمی‌کند تا در دین (و معارف و احکام اسلام) آگاهی یابند و به هنگام بازگشت بسوی قوم خود، آن‌ها را بیم دهند؟!»، گفت: فلسفه نهادهای حوزوی، تربیت مبلغان و پژوهشگران شایسته برای تبلیغ در بین مردم است. 

مدیر کل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه جامعه الزهرا(س) از ابتدای فعالیت خود طلاب ایرانی و طلاب غیرایرانی را تحت آموزش قرار داده است، اظهار کرد: جامعه الزهرا(س) نهادی نام‌آشنا و دینی با سابقه‌ای نزدیک به 40 سال فعالیت است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط ویژه بانوان و وظایف خانوادگی آن‌ها، شرایط تحصیل به صورت حضوری تمام‌وقت و نیمه‌وقت در دو نوبت صبح و عصر، غیرحضوری و مجازی فراهم شده است.

نحوه ثبت نام

ارمکان با اشاره به آغاز پذیرش و ثبت نام سال تحصیلی 1403-1402 جامعه الزهرا(س) تأکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام و اطلاع از شرایط تحصیل به سامانه سنجش و پذیرش به نشانی https://paziresh.jz.ac.ir/ مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: متقاضیان و داوطلبان حتما دفترچه راهنمای ثبت نام را به دقت مطالعه کنند، زیرا روند ثبت نام در سامانه پذیرش بارگذاری شده است. همچنین شرایط پذیرش داوطلبان معاف از آزمون در دفترچه اعلام شده است.

ارمکان به رشته‌ها و گرایش‌های مقطع تحصیلی سطح سه اشاره کرد و گفت: امسال 15 رشته و گرایش در مقطع تحصیلی سطح سه مانند رشته‌های تاریخ اسلام، تاریخ و سیره اهل بیت(ع)، تبلیغ با گرایش حج، تربیت دینی کودک و نوجوان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، مدیریت آموزشی، تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، کلام اسلامی با سه گرایش امامت، مهدویت و مذاهب اسلامی، مدرسی ادبیات عرب و مطالعات اسلامی زنان ارائه شده است.

وی یادآوری کرد: در مقطع سطح سه، 72 رشته دانشگاهی همسو وجود دارد که داوطلبان فارغ‌التحصیل و یا در حال تحصیل این رشته‌ها می‌توانند برای ثبت نام در آزمون ورودی مقطع تحصیلی سطح سه اقدام کنند.

رشته‌های سطح 4

مدیر کل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا(س) به رشته‌های تحصیلی سطح چهار اشاره کرد و گفت: امسال در مقطع تحصیلی سطح چهار، پنج رشته تحصیلی تفسیر علوم و معارف قرآن، فقه خانواده، تاریخ و سیره پیامبر اعظم(ص)، کلام اسلامی و حکمت متعالیه ارائه شده است.

ارمکان تأکید کرد: امکانات رفاهی مناسبی هم برای تحصیل بانوان فراهم شده است تا بانوان با کمترین دغدغه تحصیل کنند.

انتهای پیام
captcha