تمدید مهلت ثبت‌نام در جشنواره قرآنی وزارت بهداشت
کد خبر: 4105877
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶

تمدید مهلت ثبت‌نام در جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

زمان ثبت‌نام برای حضور در بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت به مدت 10 روز تمدید شد، متقاضیان تا پایان آذرماه مهلت خواهند داشت تا با مراجعه به سامانه جشنواره نسبت به ثبت‌‌نام خود اقدام کنند.

تمدید مهلت ثبت نام در جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

به گزارش ایکنا، به فاصله یک روز تا پایان مهلت ثبت‌نام برای حضور در بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، این مهلت به مدت 10 روز و تا پایان آذرماه تمدید شد.

بر همین اساس دانشجویان، اساتید و کارکنان متقاضی حضور در این دوره از مسابقات تا پایان آذرماه مهلت خواهند داشت تا با مراجعه به نشانی https://quran.behdasht.gov.ir/qe_reg_work_1401?ver=561268 نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در دو مرحله دانشگاهی و کشوری برگزار می‌شود، زمان برپایی بخش معارفی در مرحله دانشگاهی هفته اول دی‌ماه و زمان برپایی بخش آوایی نیز هفته دوم دی‌ماه خواهد بود.

بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در شش بخش برگزار می‌شود. بخش آوایی به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های این جشنواره در ۱۷ رشته شامل رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ یک جزء، حفظ ۳ جزء،‌ اذان، همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی، دعاخوانی، مداحی، حفظ سوره ملک، صحیح‌خوانی قرآن، آئین سخنوری و فصیح‌خوانی نماز برگزار می‌شود.

همچنین بخش معارفی در ۱۵ رشته تفسیر قرآن، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، حفظ و مفاهیم احادیث معصومین(ع)، سیره معصومین(ع)، احکام، پرسمان معارفی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، معارف نهج‌البلاغه، حفظ فرازهایی از نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه، حفظ فرازهایی از صحیفه سجادیه، نماز، زندگی مهدوی، اخلاق و پوشش حرفه‌ای و ترجمه سوره منتخب برپا می‌شود.

بخش پژوهشی نیز رقابت‌ها در پنج رشته مقاله‌نویسی، تلخیص کتاب، نقد کتاب، ایده‌پردازی، ایده‌شو و تألیف کتاب، بخش فناوری و تولیدات رسانه‌ای در سه رشته تولید نرم‌افزار، تولید اپلیکیشن و تولیدات رسانه‌ای برگزار خواهد شد.

همچنین بخش ادبی در چهار رشته، شعر، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی،‌ بخش هنری در ۹ رشته خوشنویسی، معرق و منبت، عکاسی، طراحی، پوستر، فیلم کوتاه داستانی، نقاشی، تذهیب، فیلم مستند و اینفوگرافی برپا می‌شود.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت تا کنون میزان ثبت‌نام برای حضور در این جشنواره به بیش از 26 هزار نفر رسیده و بخش معارفی با ثبت نام از 15 هزار نفر بالاترین سهم را دارد.

انتهای پیام
captcha