مسئولان به اجرای عدالت توجه بیشتری داشته باشند
کد خبر: 4100487
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

مسئولان به اجرای عدالت توجه بیشتری داشته باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه علی‌رغم تلاش‌هایی که برای ایجاد عدالت انجام شده اما در حال حاضر کاستی‌هایی در این راستا وجود دارد گفت: مسئولان باید به اجرای عدالت توجه بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در استانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، امروز، ۲۷ آبان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد با دعوت همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا به معنای خویشتن‌داری و نیرویی است که روح و جان انسان را از خطرات حفظ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تقوا سبب بیداری انسان و مانع نفوذ شیطان در روح انسان می‌شود، ادامه داد: انسان باتقوا، دسیسه‌های شیطان را می‌بیند و بینا و آگاه است به طوری‌که با اشاره شیطان فریب نمی‌خورد اما کسانی که بی‌تقوا هستند در مقابل شیطان فریفته می‌شود.

شاهرخی، حکومت واحد جهانی، احیای اسلام، اقامه عدالت و امنیت در ابعاد فردی و اجتماعی را ویژگی حکومت امام زمان(عج) دانست و با بیان اینکه شیوه عدالت قضایی در حکومت مهدوی، برگرفته از عدالت امام علی(ع) است، خاطرنشان کرد: ساختار جامعه باید به‌گونه‌ای مرتب و تنظیم باشد که عدالت را برای خود و برای دیگران بخواهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه اگر مردم از مسئولان توصیه فراقانونی بخواهند، مدیر شایسته است که مانع تبعیض، شایسته‌سالاری را نپذیرد، ادامه داد: هنر امام زمان(عج) این است که انسان‌هایی را در مناصب قرار می‌دهد که خواهان عدالت باشند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران، مبتنی بر عدالت است و مشروعیت خود را از منجی عالم بشریت می‌گیرد و عدالت در تمام ابعاد در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: علی‌رغم تلاش‌هایی که در جهت ایجاد عدالت انجام شده است اما در حال حاضر کاستی‌هایی در این راستا وجود دارد و مسئولان باید به اجرای عدالت توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای عدالت برکات الهی نازل می‌شود و محرومان امیدوار می‌شوند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در عدالت مسئولان در تعامل با مردم تاکید داشته و خواهان تربیت جوانان مومن، انقلابی و عدالت‌خواه هستند.

شاهرخی با تأکید بر اینکه بسیج عصاره شجاعت ملتی است که در درون، بیرون و سرحدات کشور در مقابل تبهکاران، داعشی‌ها و منافقین، کمربندی امنیتی برای انسجام ملت است، خاطرنشان کرد: بسیج در عرصه‌های سازندگی، کمک‌های مومنانه، محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم فعالیت دارد کمااینکه غفلت از بسیج، گرفتار شدن در دام ابرقدرت‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه خانواده‌ها فرزندان خود را به حضور در پایگاه‌ها و حلقه‌های صالحین تشویق کنند، گفت: راه پیروزی بر مشکلات، توجه به توان داخلی و نخبگان است لذا مسئولان با نخبگان و صاحبان ایده، ارتباط بیشتری داشته باشند.

امام‌جمعه خرم‌آباد اهل قلم، خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها درباره مزیت‌های بهره‌مندی نخبگان قلم‌فرسایی کنند، ادامه داد: امروز جنگ ترکیبی دشمن هستیم و برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن، نیازمند جهاد تبیین هستیم.

وی با اشاره به شهادت شهدای امنیت در روزهای اخیر گفت: دیگر جای مماشات با دشمنان نیست آمریکا و گروه‌های تجزیه‌طلب به طور علنی پشت اغتشاشات هستند و دیگر جای تسامح نیست.

شاهرخی با تأکید بر اینکه در شان جمهوری اسلامی ایران نیست که عده‌ای اوباش، بازار مرکز کشور را تعطیل کنند، ادامه داد: این‌گونه مماشات با دشمنان، آنان را جسورتر کرده و باید بدانیم امنیت، خط قرمز ما است.

انتهای پیام
captcha