لزوم آماده‌سازی محتوای آموزش سواد رسانه‌ای به نوجوانان
کد خبر: 4097625
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶

لزوم آماده‌سازی محتوای آموزش سواد رسانه‌ای به نوجوانان

یک مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خلأ سواد رسانه‌ای در جامعه احساس می‌شود، گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان باید با سواد رسانه‌ای آگاه به شرایط زمانه خود باشند و این امر با آماده‌سازی محتوا میسر می‌شود.

حجت الاسلام نظری، مدرس حوزه و دانشگاهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام مجتبی نظری، مدرس حوزه و دانشگاه، امروز، 16 آبان‌ماه، در جلسه اخلاق کارکنان سازمان جهاددانشگاهی استان، با بیان اینکه خلأ سواد رسانه‌ای در جامعه احساس می‌شود، گفت: این خلأ بر سبک زندگی انسان‌ها تأثیر سویی گذاشته و باعث ایجاد مشکلات بسیاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمان‌شناسی در هر مقطعی یک اصل است، اظهار کرد: انسان با زمان‌شناسی و فهمیدن شرایط و حقایق زمان خود می‌تواند به تکالیفش آگاه شود و به آنها عمل کند و از بلاها دوری گزیند.

نظری با اشاره به بحث سواد رسانه‌ای به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های زمان‌شناسی کنونی، گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان باید با سواد رسانه‌ای آگاه به شرایط زمانه خود باشند و این امر با آماده سازی محتوا میسر می‌شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه امروز با جنگ نرم همراه با تسلیحات شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو هستیم، افزود: جوانان امروز در مقوله شناخت زمانه خود ضعف دارند و نسبت به شرایط جنگ نرم کنونی آگاه نیستند که لازم است تا با انجام یکسری آموزش‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها فرزندان خود را به این آگاهی برسانیم.

وی با اشاره به ضربات دوران قرنطینه کرونا بر سبک زندگی، شرایط اجتماعی و فرهنگ در بین جوانان و نوجوانان، گفت: آسیب‌هایی که کرونا بر بدنه جمعیتی کشور وارد کرد قابل چشم پوشی نیست و جوانان ما تحت تأثیر این دوران در زندگی خود و به خصوص در حوزه علمی و درسی عقب مانده‌اند.

نظری در پایان با بیان اینکه با رشد و توسعه جامعه، بحث تخیل قوی یکی از ویژگی‌های نسل جدید است، گفت: شکاف بین عقل و خیال از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در صورتی که عقل بر خیال حکمرانی کند، انسان یک انسان واقعی خواهد بود در غیر این صورت بهره‌ای انسانیت نمی‌برد.

انتهای پیام
captcha