جهاد تبیین نشانه جامعه ولایی است
کد خبر: 4093732
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۶

جهاد تبیین نشانه جامعه ولایی است

مدرس حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه در حکومت ولایی اصل نخست آگاهی‌ بخشی و شناخت حقایق است، گفت: نشانه جامعه ولایی جهادتبیین و آگاهی‌بخشی به مردم است.

حجت‌الاسلام سیدنواب موسوی، مدرس حوزه علمیه لرستانحجت‌الاسلام سیدنواب موسوی، مدرس حوزه علمیه لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به اینکه جامعه بعد از پیامبر(ص) شاهد سقوط و بازگشت به قبل هستیم، اظهار کرد: یکی از عوامل سقوط جامعه ولایی جریان نفاق است کمااینکه منافقین در هر جامعه‌ای حضور دارند و قرآن ویژگی‌هایی برای آنان تعریف کرده است.

وی مهمترین ابزار جریان نفاق را تحریف خبر و واقعیت دانست و با اشاره به اینکه در بیانی از امام علی(ع) آمده است که معاویه گروهی را می‌آورد و خبر واقعی را از آنان پنهان کرده و آنان ناآگاهانه خنجر خود را برای معاویه آماده می‌کردند، ادامه داد: ابزار نفاق پنهان کردن و تحریف خبر و حقیقت است و تحریف واقعیات در شرایط کنونی نیز توسط استکبار جهانی وجود دارد و راهکار آن جهاد تبیین، آگاهی‌بخشی به مردم است.

موسوی با اشاره به اینکه بنی‌امیه ایمان را به مردم یاد می‌دادند ولی کفر را آموزش نمی‌دادند، چراکه اگر مردم مختصات کفر را می‌فهمیدند می‌دانستند که معاویه کافر است، بیان کرد: نفاق مردم را در ناآگاهی نگه می‌دارد و اجازه نمی‌دهد جامعه قدرت تشخیص حق از باطل را داشته باشد کمااینکه عدم آگاهی از عوامل انحراف جوامع اسلامی است.

مدرس حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه تفاوت حکومت الهی با حکومت کفر در این است که حکومت کفر مردم را در انزوا و ناآگاهی قرار می‌دهند اما در حکومت الهی اصل اول آگاهی مردم است، بیان کرد: در جامعه ولایی مردم باید واقعیت‌ها را بدانند و اینکه مقام معظم رهبری مقوله جهاد تبیین را یک واجب می‌داند به این جهت است که جامعه به آگاهی، فهم و درک واقعیات برسد.

وی رفاه‌طلبی و زراندوزی را یکی دیگر از عوامل انحراف جوامع از صراط مستقیم دانست و با بیان اینکه بعد از پیامبر اسلام(ص) جامعه به سمت رفاهیات دنیوی رفت، ادامه داد: برخی مجاهدین زمان پیامبر(ص) بعد از رحلت آن حضرت شروع به جمع‌آوری مال و ثروت کردند و نمونه آنان طلحه و زبیر است این همان افرادی هستند که در زمان پیامبر(ص) اهل قناعت بودند اما مال و ثروت زیر زبان آنان مزه کرد.

موسوی با اشاره به اینکه در جوامع اسلامی مؤمن باید اهل تلاش باشد اما دنیا نباید غایت و آرمان جامعه اسلامی باشد، اظهار کرد: در جامعه اسلامی نباید میدان سبقت برای جمع‌آوری مال و ثروت شکل بگیرد و مؤمنان نبابد بنده دنیا شوند.

مدرس حوزه علمیه لرستان با یادآوری اینکه اهل نفاق تا زمانی دین دارند که دین معارض ثروت آنان نباشد، گفت: برای اهل نفاق غایت و مقصد خدا نیست و برای رسیدن به دنیا از هر ابزاری استفاده می‌کند و وقتی اخلاقیات و اصول کنار رفت ارزش‌ها در آن کمرنگ می‌شود.

وی با بیان اینکه وقتی خدا هدف نباشد انسان دنبال جهاد و احقاق حق نمی‌رود و ما تعابیر فراوانی درباره اهل دنیا داریم، ادامه داد: در بیانی از امام علی(ع) آمده است که فرمود: «برو غیر علی(ع) را فریب بده من تو را سه طلاقه کردم».

موسوی با اشاره به اینکه امام علی(ع) اهل کار و تلاش است، نخلستان آباد می‌کند و می‌فرماید من کار و تلاش می‌کنم اما دنیا من را فریب نمی‌دهد، گفت: بزرگ‌ترین دشمنی‌هایی که با امام علی(ع) شد به این جهت بود که آن حضرت به‌دنبال آگاهی‌بخشی به مردم و احقاق حق بود.

انتهای پیام
captcha