خدمات‌دهی موکب «شهدای بی‌سر مدافع حرم» همدان به 2500 نفر در روز
کد خبر: 4083662
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸

خدمات‌دهی موکب «شهدای بی‌سر مدافع حرم» همدان به 2500 نفر در روز

مسئول موکب شهدای بی‌سر مدافع حرم همدان از خدمات‌دهی این موکب به زائران اربعین حسینی از 17 شهریورماه خبر داد و گفت: این موکب روزانه به دو هزار و 500 نفر خدمات‌دهی خواهد داشت.

جلال صدری، مسئول موکب شهدای بی‌سر مدافع حرم شهیدان میلاد مصطفوی و شهید محسن حججیجلال صدری، مسئول موکب شهدای بی‌سر مدافع حرم شهیدان میلاد مصطفوی و محسن حججی در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این موکب فعالیت خود را به‌صورت غیر رسمی از سال 1393 با اسکان تعدادی از زائران کربلای معلی که در سرمای آن سال از همدان عبور می‌کردند، آغاز کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت رسمی این موکب از سال 1395 شروع شد، افزود: این موکب در حسینیه روستای مهدی‌آباد در 10 کیلومتری شهرستان همدان فعالیت خود را در راستای خدمات‌دهی به زائران اربعین شروع کرد که با شیوع کرونا به‌مدت دو سال فعالیت این موکب تعطیل شد.

مسئول موکب شهدای بی‌سر مدافع حرم با بیان اینکه این فعالیت‌ها در قالب توزیع وعده‌های غذایی، خدمات اسکان، سرویس‌های بهداشتی، پیرایش، کارواش، خیاطی و ... بوده است، افزود: این موکب در فعالیت‌های خود به‌صورت 24 ساعته به زائران خدمات‌دهی داشته است.

موکب شهدای بی‌سر مدافع حرم شهیدان میلاد مصطفوی و شهید محسن حججی

وی با بیان اینکه طی این سال‌ها روزانه حدود دو هزار نفر از خدمات این موکب استفاده کرده‌اند، گفت: هر روز حدود 700 وعده غذایی بین زائران در وعده صبحانه، ناهار و شام توزیع و با توزیع میان‌وعده‌ها این تعداد به دو هزار وعده نیز رسیده است‌.

صدری با اشاره به اینکه خدمات‌دهی در این موکب در حوزه‌های مختلف است، افزود: طی سال‌های گذشته علاوه بر زائران ایرانی از استان‌های مختلف به زائرانی که از دیگر کشورها از جمله پاکستان در حال عبور از استان همدان برای رفتن به سفر عتبات عالیات بوده‌اند نیز خدمات‌دهی داشتیم.

وی با بیان اینکه هزینه‌های این موکب از سوی مردمی و کمک‌های خیرین تأمین می‌شود، گفت: در سال‌هایی که موکب به خاطر شیوع بیماری کرونا تعطیل شد، فعالیت‌های ما در ایام اربعین به‌صورت برگزاری روضه‌های محلی در محلات و فضای باز بود که معمولا در شش تا هفت نقطه این روضه‌های محلی برگزار می‌شد.

موکب شهدای بی‌سر مدافع حرم شهیدان میلاد مصطفوی و شهید محسن حججی

مسئول موکب شهدای بی‌سر مدافع حرم با اشاره به فعالیت‌های این موکب در اربعین امسال، گفت: فعالیت این موکب امسال از 17 شهریور شروع و تا 26 شهریور همزمان با روز اربعین ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امسال نیز همه خدمات اسکان و توزیع وعده‌‌های غذایی، میان‌وعده و سایر خدمات را در موکب داریم، تصریح کرد: فعالیت موکب بعد از اربعین فقط به‌صورت اسکان است.

صدری بیان کرد: با توجه به برپایی موکب از سوی پادگان شهید قهرمان برای بازگشت زائران و نزدیکی آن موکب به موکب شهدای بی‌سر مدافع حرم بعد از اربعین برای بازگشت زائران خدمات‌دهی فقط به‌صورت اسکان است.

وی یادآور شد: خدمات ما امسال نیز به‌صورت 24 ساعته بوده و پیش‌بینی شده که روزانه به دو هزار و 500 نفر خدمات‌دهی را داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha