راه‌اندازی موکب اربعین آستان قدس رضوی در پیرانشهر
کد خبر: 4083401
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

راه‌اندازی موکب اربعین آستان قدس رضوی در پیرانشهر

مسئول امور زنان و خانواده دبیرخانه کانون خدمت‌های رضوی در آذربایجان غربی گفت: امسال برای نخستین بار دبیرخانه کانون خدمت‌های رضوی استان موظف شده است تا در موکب مرز تمرچین واقع در کارخانه قند پیرانشهر پذیرای زائران اربعین باشد.

موکب اربعینبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ناهید نجف‌پیر، مسئول امور زنان و خانواده دبیرخانه کانون خدمت‌های رضوی در آذربایجان غربی 14 شهریور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال برای نخستین بار به دستور آستان قدس رضوی مشهد مقدس، توفیق حاصل شده است تا میزبان زائرین اباعبدالله الحسین عبوری از مرز تمرچین پیرانشهر باشیم که این زائران اغلب از کشورهای همسایه مانند آذربایجان، ترکیه ارمنستان و کشورهای حوزه قفقاز هستند.

وی افزود: دبیرخانه کانون خدمت‌های رضوی استان موظف شده است تا در موکب مرز تمرچین واقع در کارخانه قند پیرانشهر، از ۱۶ تا ۲۸ شهریور پذیرای زائران اربعین باشد.

مسئول امور زنان و خانواده دبیرخانه کانون خدمت‌های رضوی در آذربایجان غربی ادامه داد: این موکب روزانه به ده هزار زائر خدمات ارائه می‌دهد که این خدمات شامل تهیه صبحانه، نوشیدنی و اسکان خواهد بود.

وی عنوان کرد: به دلیل تعطیلی گیشه‌های عبور از ساعت هشت شب به بعد پذیرایی و تهیه شام زائرانی که بعد از این ساعت وارد مرز می‌شوند نیز بر عهده موکب آستان قدس رضوی خواهد بود.

نجف‌پیر گفت: خدمات بهداشتی، درمانی، مشاوره پزشکی، مشاوره دینی و مذهبی نیز در محل استقرار موکب برای استفاده زائران برپا شده است.

انتهای پیام
captcha