برپایی موکب خیمه حضرت زهرا(س) در اسدآباد و عمود 1400 عراق
کد خبر: 4083317
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳

برپایی موکب خیمه حضرت زهرا(س) در اسدآباد و عمود 1400 عراق

مسئول هیئت حیدریون اسدآباد بیان کرد: امسال برای اولین بار قرار است با مشارکت مرکز نیکوکاری حضرت امیرالمؤمنین(ع) شهر پالیز ایستگاه صلواتی دوم خود را با نام «خیمةالزهرا(س)» در عراق در مسیر نجف تا کربلا در عمود ۱۴۰۰ برپا کنیم.

خیمه الزهرا اسدآباد هیئت حیدریونحال و هوای این روزهای کشور حال و هوای عزاداری برای سید و سالار شهیدان است، هر چه به اربعین حسینی نزدیک‌تر می‌شویم این شور و حال بیشتر به اوج می‌رسد، ارادتمندان به حضرت سیدالشهدا(ع) با برپا کردن ایستگاه صلواتی خود را برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی آماده می‌کنند.

با مسئولین یکی از این ایستگاه‌های صلواتی به گفت‌و‌گو می‌نشینیم، قرار شد بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد صاحب‌الزمان(عج) با هم گفت‌و‌گو کنیم. مهدی سالمی و حجت‌السلام محمد خسروی، مسئول مرکز نیکوکاری حضرت امیرالمؤمنین(ع) اسدآباد از مسئولان این ایستگاه صلواتی هستند.

مهدی سالمی، مسئول هیئت حیدریون در گفت‌وگو با ایکنا از همدان ضمن معرفی خود که متولد سال 1357 است، اظهار کرد: 21 سال است که مسئول هیئت حیدریون هستم، اولین موکب را با نام «خیمه فاطمةالزهرا(س)» در سال ۹۵ در محل مسجد پارک ملت برپا کردیم و به استقبال زائران حسینی رفتیم.

سالمی با بیان اینکه یکی از راه‌های رسیدن به خدا عزداری برای امام حسین(ع) است، گفت: این عزاداری به انسان معرفت، شور و شناخت می‌دهد. وقتی مهمان‌نوازی عراقی‌ها را دیدم تصمیم به برپا‌یی ایستگاه صلواتی در شهر خودم گرفتم.

وی افزود: امسال برای اولین بار قرار است با مشارکت مرکز نیکوکاری مسجد حضرت امیرالمؤمنین(ع) اسدآباد یک ایستگاه صلواتی با نام «خیمةالزهرا(س)» در عراق در مسیر نجف تا کربلا در عمود ۱۴۰۰ برپا کنیم.

مسئول هیئت حیدریون ادامه داد: در این ایستگاه صلواتی خدمات مختلفی همچون غذای گرم، چای، بسته فرهنگی و... ارائه می‌شود. اقشار مختلفی در این ایستگاه از جمله معلم، دانشجو، کارگر، پزشک، بازاری، روحانی و... فعالیت دارند. نهادهایی مثل سپاه، ستاد اربعین شهرستان، شهرداری، نیروی انتظامی، پلیس‌راه و سایر ادارات و امام‌جمعه شهرستان در برپایی این‌ ایستگاه همکاری داشتند.

وی ادامه داد: در موکب خود هر ساله پذیرای مدافعان حرم، زائران از شهرها و حتی کشورهای دیگر بوده‌ایم که برای ورود به کشور عراق و عبور از مرز خسروی و مهران از اسدآباد گذر می‌کنند. این ایستگاه صلواتی از ۱۶ تا ۳۰ شهریور برپاست.

حجت‌السلام محمد خسروی نیز از اعضای دیگر این ایستگاه صلواتی و مسئول مرکز نیکوکاری مسجد حضرت امیرالمؤمنین(ع) اسدآباد هدف فعالیت موکب خود در کشور عراق را احیا و ترویج تفکر مهدوی و ظهور دانست و ادامه داد: یکی از برکات این ایستگاه صلواتی ایجاد همدلی و وحدت بین مجموعه‌های جهادی و مذهبی است که افراد دغدغه‌مند را گردهم جمع آوری کرده و به حدیث پیامبر که می‌فرماید اتحاد در امت اسلام نعمت است، لبیک گفته و با ریسمان امن الهی یعنی همان حب‌الحسین چنگ می‌زنند.

این خادم امام حسین(ع) ادامه داد: ارادتمندان، خیرین و کسانی که قصد کمک به این مجموعه را دارند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را برای ایستگاه داخل شهر به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۲۵۲۸۵ به نام مرکز نیکوکاری حضرت امیرالمؤمنین(ع) وایز کنند و برای کمک به ایستگاه در کشور عراق به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۹۴۷۳۹ واریز کنند.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر یا ارائه کمک‌های غیر نقدی خود و حضور در این ایستگاه با شماره‌های ۰۹۳۵۷۵۴۵۰۵۰ و ۰۹۹۱۷۶۵۶۶۴۳ و ۰۹۱۸۹۰۰۰۳۴۱ در ایستگاه تماس بگیرند. امیداریم امسال هم بتوانیم پذایری خوبی برای عاشقان و زائران حسینی باشیم.

انتهای پیام
captcha