راه‌اندازی ۳ موکب اربعین در پیرانشهر
کد خبر: 4083148
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

راه‌اندازی ۳ موکب اربعین در پیرانشهر

فرماندار پیرانشهر گفت: در محل پارکینگ ابتدای ورودی به پیرانشهر موکب عاشقان اباعبدالله حسین(ع) و دو موکب دیگر نیز با همکاری بنیاد مستضعفان در پایانه مرزی تمرچین این شهرستان برای پذیرایی و استراحت از زائران دایر شده است.

موکب اربعینبه گزارش ایکنا به نقل از فرمانداری پیرانشهر، خضر کاک‌درویشی، فرماندار پیرانشهر، با اشاره به آمادگی این شهرستان برای میزبانی از زائران اربعین حسینی اظهار کرد: اقدامات لازم برای تقویت زیرساخت‌ها در این شهرستان برای میزبانی از زائران از 20 روز پیش آغاز شده است و همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان در حد توان پای کار بودند.

وی افزود: برای استقرار خودروهای زائران اربعین حسینی یک پارکینگ 25 هکتاری در این شهرستان در نظر گرفته شده که ظرفیت آن 11 هزار دستگاه خودرو بوده و در مسیر 16 کیلومتری یادمان شهدا به سمت مرز تمرچین قرار دارد.

فرماندار پیرانشهر ادامه داد: در محل پارکینگ نیز موکب عاشقان اباعبدالله حسین(ع) برای پذیرایی و استراحت از زائران راه‌اندازی شده و دو موکب دیگر نیز با همکاری بنیاد مستضعفان در پایانه مرزی تمرچین دایر شده است.

وی بیان کرد: تمامی امکانات لازم از جمله آب، برق، اینترنت، مخابرات، دوش حمام و سرویس‌های بهداشتی سیار نیز در این موکب‌ها ایجاد شده است.

کاک درویشی افزود: با همکاری شرکت آب و فاضلاب نیز تانکرهای حاوی آب آشامیدنی سالم در مناطق مختلف مرز، مسیرها و پایانه مرزی دایر و برای رفاه حال زوار ۸۸ چشمه سرویس بهداشتی ثابت و سیار و حمام نیز در محل پایانه و موکب‌ها و تعداد زیادی نیز آب‌سردکن در محل این پایانه دایر شده است.

وی زمان خروج زائران از مرز را همه‌ روزه از ساعت هفت صبح تا ۱۸ عصر اعلام و تصریح کرد: برای تسهیل در ورود و خروج زائران از مرز نیز تعداد گیت‌ها از هشت به ۳۸ عدد افزایش یافته و زمان تشریفات مرزی سعی شده است به حداقل برسد.

فرماندار پیرانشهر با بیان اینکه طرف عراقی از آمادگی کامل برای پذیرایی و انتقال زائران اربعین برخوردار است، یادآور شد: زائران پس از عبور از مرز با خودروهایی که با همکاری اقلیم کردستان عراق از قبل تهیه و هماهنگ شده در مدت هشت ساعت به «الحسینیه» بغداد انتقال پیدا خواهند کرد.

مرز تمرچین، از فردا دوشنبه، ۱۴ شهریورماه جاری میزبان زوار اربعین حسینی برای عزیمت به عتبات عالیات است.

 

انتهای پیام
captcha