استقرار 41 موکب سمنانی در راه کربلا
کد خبر: 4083021
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳

استقرار 41 موکب سمنانی در راه کربلا

مسئول اربعین ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان سمنان از استقرار 41 موکب استان سمنان در راه کربلا خبر داد و گفت: 110 کامیون اقلام و تجهیزات مواکب از استان سمنان به مقصد عراق اعزام شده است.

استقرار 41 موکب سمنانی در راه کربلا

مهدی کاشفی، مسئول اربعین ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان سمنان، امروز، در گفت و گو با ایکنا از سمنان، با بیان اینکه در کشور عراق هر موکب استان سمنان، بر اساس نوع خدمات و محل استقرار به طور میانگین بین ۸۰ الی ۱۵۰ نفر خادم دارد گفت: 41 موکب از استان در اربعین امسال به زائران اباعبدالله (ع) خدمت‌رسانی می‌کنند که از این تعداد 2 موکب در استان سمنان، 5 موکب در مرز مهران و 34 موکب در کشور عراق برپا شده است.

وی ادامه داد: تا الان محموله موکب‌های اربعین حسینی شامل اقلام اساسی مورد نیاز خوراکی و غیر خوراکی توسط 110 دستگاه کامیون از استان سمنان به کشور عراق اعزام شد.

کاشفی با بیان اینکه رعایت نظافت و بهداشتی و عمل به پروتکل‌های بهداشتی در خدمت‌رسانی به زوار اولویت کار موکب‌ها است اظهار کرد: در مواکب یک نفر با نام نماینده بهداشت حضور یافته و بر سلامت آنجا نظارت می‌کند.

مسئول اربعین ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان سمنان خدمت در مسیر اباعبدالله الحسین(ع) را توفیق الهی دانست متذکر شد: اکثریت موکب‌های استان در زمینه تأمین اسکان، تغذیه و میان وعده به فعالیت می‌پردازند و با این حال یک موکب رسانه‌ای و یک موکب فرهنگی نیز از استان سمنان در کشور عراق حضور پیدا خواهند کرد.

مسئول اربعین ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان با اشاره به ارسال محموله کمک‌های جمع‌آوری شده مردمی به مواکب برای توزیع در بین زائران اربعین یادآور شد: روند جمع‌آوری کمک‌ها همچنان ادامه داشته و از عاشقان اباعبدالله (ع) دعوت می‌شود تا در این راه مانند گذشته خوش درخشیده و کمک‌های خود را به افراد و مکان‌های معین شده جهت ارسال به مواکب تحویل دهند.

به گفته وی؛ اولین مسئله مهم سهولت در سفر و بحث حمل و نقل است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده همه ظرفیت‌ها برای تسهیل در حمل و نقل مسافران به کار گرفته شده تا زائران در این ایام معطل نمانند.

انتهای پیام
captcha