پیشتازی موکب‌های استان قم در خدمت به زائرین اربعین 1401
کد خبر: 4082520
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹

پیشتازی موکب‌های استان قم در خدمت به زائرین اربعین 1401

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم گفت: امسال 152 موکب از استان قم برای خدمت رسانی به زائران اربعین پس از ۲ سال محدودیت‌های کرونا در کشور عراق ومرزمهران برپا می‌شود، که 12 موکب آن در داخل کشور خدمت رسانی می‌کنند

به گزارش ايکنا از قم، رضا حافظی، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم امروز 10 شهريورماه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل گرم قرار داریم یکی از نیازهای جدی آب و یخ و سیستم‌های سرمایشی است.

وی ادامه ‌داد: تاکنون دستگاه‌های بسته‌بندی آب متعددی توسط مواکب آماده شده تا در ایام اربعین بتوانیم برای خدمت رسانی به زائران مورد استفاده قرار دهیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات قم بیان کرد: در حال حاضر نمایندگان ما برای آماده‌سازی زیر ساختها در کشور عراق هستند و تا پایان عملیات اربعین در این کشور حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه امسال 20 درصد به ظرفیت موکب‌های استان قم در مراسم اربعین علی رغم همه مشکلات، افزایش پیدا کرده است، افزود: استان قم در سال جاری 152 موکب دارد که بعد از استان تهران و خوزستان استان سوم در میزان تعداد موکب ویژه اربعین حسینی به شمار می‌رود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم با بیان اینکه این 152 موکب، خدمات متنوعی به زائران ارائه می‌دهند و تنها محدود به خدمات اسکان و پذیرایی نخواهد بود، اظهارکرد: 68 موکب در شهر کربلا، 38 موکب در مسیر نجف به کربلا، 34 موکب در نجف اشرف و 12 موکب در نقاط صفر مرزی و شهر مقدس قم مستقر می‌باشند.

وی افزود: موکب داران علاوه بر خدمت‌رسانی عمومی شامل اسکان تغذیه و پشتیبانی از زائران باید رسالت فرهنگی خود را که همان ترویج فرهنگ و معارف ناب اهل بیت(ع) است را در این فرصت مهم به درستی ایفا کنند که در این خصوص تعداد150 روحانی مبلغ و کارشناس زبده، مواکب قم را همراهی می‌کنند که یکی از وظایف اصلی آنها اقامه نمازو پاسخ به سوالات و شبهات است.

حافظی گفت: موکب‌های استان قم بیشترین تعامل با موکب‌های عراقی دارند تا این ائتلاف بین دو ملت به بهترین نحو شکل بگیرد به گونه‌ای که تیم‌های ارزیاب ما کمک خواهند کرد که بهترین خدمات به زوّار محترم اربعین در سال جاری در موکب‌های استان ارائه شود.

وی از موکب‌داران اعزامی از استان قم خواست که به رسالت جهانی راهپیمایی و به نوعی همایش عظیم اربعین در ایجاد وحدت و همدلی، نگاه و توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha