کمک‌های مردمی به موکب‌های اربعین ادامه دارد
کد خبر: 4081956
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
در چهارمحال‌وبختیاری

کمک‌های مردمی به موکب‌های اربعین ادامه دارد

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری با اشاره به توقف اعزام زوار اربعین حسینی از مرزهای جمهوری اسلامی در پی ناآرامی‌ها در کشور عراق گفت: با اینحال، جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای تقویت موکب‌ها و خدمت‌رسانی به زوار اربعین همچنان ادامه دارد.

اربعین حسینی

علی کیانی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به توقف اعزام زوار اربعین حسینی از مرزهای جمهوری اسلامی در پی ناآرامی‌ها در کشور عراق، اظهار کرد: با اینحال، جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت تقویت موکب‌ها و خدمت‌رسانی به زوار اربعین همچنان ادامه دارد و لذا مردم همچنان نذورات و کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را از طرق اعلام شده به ستاد اربعین استان ادامه دهند.

وی با ذکر اینکه 30 موکب از استان برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده‌روی اربعین فعال هستند، افزود: این موکب‌ها در قالب هفت قرارگاه خدمت‌رسانی می‌کنند که هر قرارگاه شامل چندین موکب است.

کیانی با ابراز امیدواری نسبت به از سرگیری اعزام زائران به عراق، تصریح کرد: اگر اربعین امسال تحت‌الشعاع حوادث عراق قرار گیرد و پیاده‌روی و زیارت اربعین برگزار نشود، کمک‌های جمع‌آوری شده بر طبق تصمیم‌گیری ستاد عالی اربعین کشور هزینه خواهد شد.

وی تأکید کرد: بدیهی است که در صورت برگزار نشدن اربعین امسال، کمک‌های مردمی در راستای کمک به مبحث اربعین و عتبات عالیات از جمله تقویت زیرساخت‌ها و تهیه تجهیزات و لوازم نظیر یخچال و کولر و دیگر تجهیزات هزینه خواهد شد؛ در مواردی هم که امکان‌پذیر باشد، اقلام کمکی مردم برای استفاده در سال‌های آینده نگهداری خواهد شد.

کیانی تصریح کرد: مردم استان می‌توانند کمک‌های نقدی برای اسکان و پذیرایی در موکب‌های اربعین را به صورت متمرکز به شماره کارت 5892107044535220 واریز کنند.

انتهای پیام
captcha