اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدا
کد خبر: 4080709
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی خبر داد:

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که بازسازی و ترمیم مزار شهدا از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان به زودی آغاز می‌شود، گفت: برای اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

ججابر ابوالفتح زاده، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، جابر ابوالفتح زاده، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، امروز، سوم شهریورماه در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که بازسازی و ترمیم مزار شهدا از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان به زودی آغاز می‌شود، گفت: برای اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی با اشاره به وجود ۹هزار و ۸۶۸ شهید گلگون کفن و ۲۴ هزار و ۷۹۲ نفر جانباز در آذربایجان‌شرقی، گفت: از این تعداد بیش از ۱۴ هزار جانباز زیر ۲۵ درصد و بیش از ۱۰ هزار بالای ۲۵ درصد هستند که همواره در بنیاد با انجام برخی از برنامه‌ها مانند زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار، شهادت و رسیدگی به امور این عزیزان تلاش می‌کنیم.

ابوالفتح‌زاده، با تاکید بر لزوم تبیین بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و لزوم استفاده بیش از پیش از توان رسانه‌ها و مطبوعات در این زمینه، بیان کرد: بعد از به روی کار آمدن دولت سیزدهم، بنیاد به سمت برنامه محوری حرکت کرده است، تا بتوانیم طبق برنامه دین خود را در قبال ایثارگران عزیز به جا آوریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اجرای طرح سپاس «دیدار با خانواده‌ شهدا و ایثارگران» در سالجاری، اظهار کرد: امروزه دیدار با خانواده‌ ایثارگران و شهدا از وظیفه‌ بنیاد شهید است البته تنها حضور و دیدار با خانواده‌ شهدا توسط بنیاد کافی نیست بلکه با این اقدام باید با حضور سایر مسوولین و آحاد مردم ضروری است.

وی طرح خاطره نگاری، ثبت و ضبط خاطره‌های والدین معزز شهدا را نیز از دیگر طرح‌های اجرایی توسط بنیاد در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و گفت: مقرر شده در هفت ماه باقی مانده از سال ۱۴۰۱، اجرای این طرح نهایی شود و تمام والدین و همسران معزز شهدا در این موضوع تحت پوشش قرار بگیرند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با بیان این‌که مبنای حرکت بنیاد شهید و امور ایثارگران بر مبنای قانون کشور است، گفت: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تصویب شده است به دنبال به کارگیری این قانون با مشارکت تمامی سازمان‌ها در استان برای عزیزان ایثارگر هستیم.

وی در ادامه با بیان این‌که ۱۶۱ هزار و ۶۵۸ نفر ایثارگر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هستند که تمامی آن‌ها تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند، گفت: طرح پایش سلامت والدین و جانبازان با درصد بالا نیز اجرایی می‌شود که اکثر این افراد در محل سکونت در طرح پایش از خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام
captcha