ساماندهی موکب‌های اربعین؛ اولویت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات
کد خبر: 4074810
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸

ساماندهی موکب‌های اربعین؛ اولویت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کردستان ساماندهی موکب‌های اربعین را اولویت این ستاد در سال جاری دانست و گفت: تاکنون ۲۱ موکب اربعین در استان کردستان ساماندهی شده است.

ساماندهی موکب‌های اربعین

به گزارش ایکنا از کردستان، رضا کرمی، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کردستان امروز، ۹ مردادماه در نشست شورای هم‌اندیشی خواهران فعال ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کردستان با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات در هر استان به صورت هیئتی تشکیل خواهد شد، اظهار کرد: نماینده ولی فقیه در استان کردستان، استاندار، فرمانده سپاه بیت‌المقدس و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان هستند.

وی افزود: با تشکیل هیئت امنای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات یک نفر به عنوان مسئول این ستاد فعالیت‌های اجرایی این ستاد را پیگیری خواهد کرد.  

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کردستان به مأموریت‌های این ستاد در استان اشاره و بیان کرد: اولین و اصلی‌ترین مأموریت ستاد اجرای کارهای فرهنگی خواهد بود.

وی ادامه‌ داد: کمک به راه‌اندازی و ساماندهی موکب‌های اربعین دومین کارکرد و مأموریت ستاد بازسازی عتبات عالیات خواهد بود که در این راستا نیاز به مشارکت هرچه بیشتر بانوان برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین هستیم.

کرمی جذب و هدایت نذورات مردمی را یکی دیگر از فعالیت‌های ستاد عتبات دانست و گفت: نذورات به دو صورت کمک به ساخت و ساز عتبات عالیات و کمک برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین و موکب‌ها انجام می‌شود که در این بخش نیز به حمایت و هدایت بانوان عضو ستاد نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ساماندهی موکب‌های اربعین در اولویت فعالیت این ستاد قرار گرفته است، افزود: در این راستا موفق به سازماندهی ۲۱ موکب اربعین در استان شده‌ایم.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کردستان اظهار کرد: از تعداد موکب‌های سازماندهی شده ۱۶ موکب در داخل استان و پنج موکب به صورت برون مرزی به زائران اربعین خدمات‌رسانی خواهد کرد. 

وی با تأکید بر اینکه محدودیتی برای تشکیل و راه‌اندازی موکب‌ها در استان نداریم، افزود: از تعداد موکب‌های استان کردستان در سنندج چهار موکب، در قروه سه موکب، در بیجار سه موکب، در دیواندره دو موکب، در سقز دو موکب، مریوان دو موکب فعال هستند که سعی شده در ورودی و خروجی هر شهرستان یک موکب را فعال کنیم.

کرمی افزود: موکب‌های اربعین خدماتی از پخت و توزیع غذا تا اسکان و سرویس‌دهی به زوار را انجام خواهند داد.

وی تأکید کرد: زوار اربعین دو دسته هستند که گروهی از دو کشور ترکیه و آذربایجان وارد استان می‌شوند و گروهی از استان‌های مختلف کشور هستند که باید بهترین خدمات را به زوار ارائه دهیم.

کرمی با اشاره به اینکه ما در انجام این فعالیت‌ها هیچگاه هدفمان دولتی کردن این مجموعه‌ها نبوده و نیست، افزود: مردمی بودن خدمات‌رسانی به زوار اربعین همواره اولویت ما بوده است که امیدواریم با ارائه خدمات بهتر گرهی از مشکلات مردم باز کنیم.

وی گفت: اعتمادسازی و مشخص کردن هزینه‌ها برای خیرین از نکات حائز اهمیت بوده که باید همواره مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کردستان در پایان یادآور شد: بانوان به عنوان حلقه اتصال برای هدف غایی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات که ارتباط با عموم مردم و اعتمادسازی بوده است، باید تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha