تجلیل از حجت‌الاسلام صادق بیرانوند با اجرای طرح «تحیت» در لرستان
کد خبر: 4073749
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

تجلیل از حجت‌الاسلام صادق بیرانوند با اجرای طرح «تحیت» در لرستان

حجت‌الاسلام صادق بیرانوند، امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در راستای اجرای طرح «تحیت» جهاددانشگاهی واحد لرستان تجلیل شد.

تجلیل از حجت‌الاسلام صادق بیرانوند با اجرای طرح «تحیت» در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، در جریان اولین برنامه از طرح «تحیت» ویژه تجلیل از خادمان قرآنی استان لرستان امروز، پنجم مرداد از ‌ حجت‌الاسلام صادق بیرانوند از خادمان قرآنی شهر خرم‎آباد که سال‌های متمادی در زمینه آموزش قرآن به نوجوانان و جوانان شهر خرم‎آباد فعالیت دارد، تجلیل شد.

این برنامه به همت جهاددانشگاهی واحد لرستان و مشارکت خبرگزاری ایکنا شعبه لرستان، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، ستاد اقامه نماز، اداره‌کل تبلیغات اسلامی، اداره‌کل آموزش و پرورش و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ویژه تجلیل از خادمان قرآنی استان لرستان اجرا شد.

امیرعلی‌حیدر امیری، از شاگردان حجت‌الاسلام صادق بیرانوند در حاشیه این مراسم، گفت: حجت‌الاسلام بیرانوند اولین کسی بود که در دهه 50 و دوران طاغوت و رژیم ستمشاهی ما نوجوانان خرم‎آبادی را از طریق برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن با جنایت رژیم پهلوی آشنا کرد بود.

وی افزود: در آن زمان من در سنین کودکی و نوجوانی قرار داشتم و با شرکت در کلاس‌‎های تفسیر قرآن حجت‌الاسلام بیرانوند که در محله‌مان برگزار می‏‌شد با نام امام خمینی(ره) و سجایای اخلاقی و ویژگی‌های سیاسی امام راحل(ره) آشنا شدم.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه در آن دوران، با راهنمایی حجت‌الاسلام صادق بیرانوند اقدام به تهیه رساله عملیه امام خمینی(ره) کردیم و تا پیروزی انقلاب اسلامی این برنامه‌های روشنگرانه را در دستور کار قرار دادیم، اضافه کرد: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وقتی که من دانش‎آموز مقطع راهنمایی بودم ایشان دبیر دینی و قرآن مدرسه ما شد و در کلاس درس نیز علاوه بر تدریس، دانش‌آموزان را با معارف اسلام ناب محمدی و ویژگی‎های یک مسلمان، قیام امام حسین(ع) و هدف پیامبران و ائمه‌ اطهار و امامان معصوم(ع) با ظلم و جور آشنا کرد.

امیری با بیان اینکه حجت‌الاسلام بیرانوند در واقع زیربنای فکری بسیاری از جوانان و نوجوانان شهر خرم‎آباد را شکل داد، گفت: استاد بیرانوند همیشه برای ما الگو و سرمشق است و نام وی برای بسیاری از ما نوجوانان و جوانان قبل از انقلاب و اوایل پیروزی انقلاب یادآور مبارزات با رژیم ستم‌شاهی است و امید است اخلاق و منش و رفتار این استاد بزگوار همواره الگو و سرمشق شاگردان وی باشد.

یادآور می‌‏شود، حجت‌الاسلام صادق بیرانوند متولد فروردین‌ماه سال 1324 است که در سال 1340 وارد حوزه علمیه شده است و در سال 1359 به استخدام آموزش و پرورش لرستان درآمد و 30 سال به‌عنوان دبیر دینی و قرآن فعالیت داشت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1359 اقدام به ساخت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در منطقه ناصرخسرو خرم‎آباد کرد و تشکیل دارالقرآن خانگی در سال 1350 و امام جماعت مسجد از سال 1360 تاکنون بخشی از فعالیت‌های این روحانی جلیل‌القدر است.

همچنین، تبلیغ در مناطق محروم استان قبل و پس از انقلاب، مبارزه بر علیه رژیم ستم‌شاهی و حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای جبهه‌ها بخش دیگری از فعالیت‌های وی است.

انتهای پیام
captcha