جهاددانشگاهی به رویکرد انقلابی و تحولی خود مؤمن ماند
کد خبر: 4073399
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
علیرضا معاف:

جهاددانشگاهی به رویکرد انقلابی و تحولی خود مؤمن ماند

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پایبندی جهاد دانشگاهی به رویکردهای انقلابی گفت: این نهاد توانسته است با همه فراز و فرود‌ها به رویکرد انقلابی و تحولی خود مؤمن بماند.

علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در دولت سیزدهم

علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد فعالیت‌های جهاد دانشگاهی با تأکید بر اینکه برخی نهادها برخاسته از اصل انقلاب اسلامی و مبتنی بر فلسفه آن تأسیس شده‌اند، گفت: اکثر نهادهای اداری و ساختارهای کشور نهادهایی هستند که از قبل از انقلاب دهه‌ها در کشور مسئول امور بوده‌اند و جهت‌گذاری‌ها و سیاست‌ها و برنامه‌های آنها و عناصر اصلی آنها بعد از انقلاب نسبت به قبل از آن تغییر کرده است.

معاف افزود: نهادهایی همچون جهاد دانشگاهی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و ... فرزندان انقلاب اسلامی هستند و نسبت آنها به انقلاب نسبت فرزند و پدری است، طبعاً این نهادها کارویژه‌ها و کاربست‌های انقلابی متمایز و متفاوتی دارند و باید مرکز تحول انقلابی‌گری و کارهایی با رویکردهای انقلابی و جهش‌گونه باشند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی توانسته است طی چهار دهه فعالیت با همه فراز و فرود‌ها به رویکرد انقلابی و فضای تحولی خود پایبند باشد.

وی اظهار کرد: بسیاری از کارهای پیشروانه، پیشتازانه و پیشبرنده در کشور در حوزه علم، فناوری و فرهنگی از خدمات و برکات جهاد دانشگاهی است. در حال حاضر بسیاری از حوزه‌ها که به آنها افتخار می‌کنیم، اعم از حوزه‌های علمی، دانشی، فکری و معرفتی محصول کار این نهاد است.

معاف در ادامه به برخی خدمات جهاد دانشگاهی اشاره و تأکید کرد: خدمات جهاد دانشگاهی از کارهای علمی پیشروانه مانند مجموعه رویان تا فعالیت‌های قرآنی خلاق و کوشا مانند سازمان قرآنی دانشگاهیان و خبرگزاری قرآن را شامل شده است.

وی در پایان گفت: همچنین جهاد دانشگاهی در حوزه چاپ کتب نیز موفق بوده و بسیاری از کتب محصول مراکز انتشارات جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور است. من در دوره‌های مختلف دانشگاهی خود می‌دیدم بهترین کتاب‌های دانشگاهی از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ شده است و این به دلیل همان رویکردهای انقلابی و تحولی است.

انتهای پیام
captcha