۵۱ موکب از استان قزوین برای اربعین ثبت نام کردند
کد خبر: 4071663
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

۵۱ موکب از استان قزوین برای اربعین ثبت نام کردند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: تاکنون ۵۱ موکب از استان قزوین برای ارائه خدمات به زائران اربعین ثبت کرده اند.

ثبت نام موکب اربعین

به گزارش ایکنا از قزوین، مهدی طاهرخانی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین، اظهار کرد: تاکنون ۵۱ موکب از استان قزوین برای ارائه خدمات به زائر اربعین ثبت شده است که از این تعداد ۳۳ موکب متعلق به شهرستان قزوین است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین بیان کرد: از ۳۳ موکب ثبت نام شده ۱۱ موکب به علت عدم تکمیل پرونده هنوز مجوز دریافت نکردند و حدود ۲۱ موکب تأیید شده است که احتمال افزایش موکب‌ها نیز وجود دارد.

وی افزود: موکب‌ها باید بتوانند حداقل به هزار نفر اسکان داده و از ۲ هزار نفر پذیرایی کنند. مواکب اربعینی استان در نجف، طریق نجف به کربلا، کربلا، مسیب و مرز مستقر هستند که تاکنون به ما اعلام شده که موکب مرز عراق در بخش مرز خسروی است.

طاهرخانی ادامه داد: از شهروندان و مواکب می‌خواهیم برای تردد با خودرو و حمل کالای خوراکی به گمرک مراجعه کنند. ثبت نام در سامانه سما لازمه سفر زائران اربعینی به خاک عراق است.

وی در پایان گفت: مواکب ما نیازمند همراهی دستگاه‌های اجرایی به ویژه در حوزه سلامت هستند و ما امیدواریم در سال جاری بتوانیم خدمات بهتری را در اختیار زائرین اربعینی قرار دهیم.

منبع: مهر

انتهای پیام
captcha