پیام غدیر مربوط به همه عصرها و نسل‌ها است
کد خبر: 4071634
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱

پیام غدیر مربوط به همه عصرها و نسل‌ها است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه غدیر یک روز نیست بلکه روزی برای بلندای تاریخ است، گفت: پیام غدیر هم یک پیام جهانی است و مربوط به همه عصرها و نسل‌ها است.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد یک‌شنبه، ۲۶ تیر در دیدار با اعضای دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان در سخنانی با اشاره به غدیر، اظهار کرد: غدیر یک روز نیست بلکه روزی برای بلندای تاریخ است، پیام غدیر هم یک پیام جهانی است و مربوط به همه عصرها و نسل‌ها است.

وی با بیان اینکه مستند و مدرک ولایت، امامت و غدیر قرآن، روایات، اشعار، تاریخ و عقل است، افزود: پیام غدیر، یک پیام جهانی است، مربوط به همه دوران و زمان‌ها است و این پیام این است که مدیریت و حاکمیت جامعه از آن کسی است که شایسته‌ترین باشد، اشتباه و قصور سهوی و عمدی نداشته باشد، گناه سهوی و عمدی نداشته باشد و آن کسی غیر از امام معصوم نیست.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اضافه کرد: در عصر حاضر، حاکمیت حقیقی از آن امام عصر (عج) و کسانی که بیشترین تشابه و نسبت را با ایشان دارند ولو آن نسبت مانند شمع و خورشید باشد.

شاهرخی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه باید شاکر خداوند باشیم که در نظام و عصری به سر می‌بریم که چنین حاکمیتی بر کشور ما حاکم است، اظهار کرد: این همان دنباله غدیر است که با طلوع خورشید غدیر آن آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و دینی بر جهان حاکم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روزی که امام راحل(ره) از جمهوری اسلامی نام برد، کسی به اندازه ایشان به عمق این مطلب توجه نداشت، گفت: ایشان جمعی از فقها و حقوق‌دانان را به عنوان نگهبان و حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام منصوب کردند، کمتر از دو ماه بعد از پیروزی انقلاب انتخابات برگزار و شورای نگهبان نیز تشکیل شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه قانون اساسی به وسیله خبرگان نوشته و مصوب شد و امام راحل به این اکتفا نکردند و گفتند که این قانون اساسی باید به رأی مردم گذاشته شود، ادامه داد: مردم به قانون اساسی رأی دادند، اصولی از قانون اساسی مربوط به شورای نگهبان است، شورای نگهبان هم حافظ جمهوریت و هم حافظ اسلامیت است.

شاهرخی با بیان اینکه آنچه که مخالف با شرع و قانون اساسی باشد، از سوی شورای نگهبان مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد، افزود: برای چنین اقدامی خیلی تلاش‌ها شده است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان نبض نظام اسلامی است، گفت: شورای نگهبان جایگاه والایی دارد، کسانی که در دفتر نظارت و بازرسی انتخابات فعالیت می‌کنند باید بدانند که در چه جایگاه مهمی هستند، هم مأموریت آنها سخت و سنگین است و هم مأموریت آنها تأثیرگذار و ارزشمند است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تأکید کرد: وقتی انسان ماموری باشد برای حفظ قوانین اسلامی باشد دیگر سرزنش‌ها، تهمت‌ها و مسائل گوناگونی که در فضای انتخابات به وجود می‌آید، وقتی اقدامات بر اساس عدل، انصاف و داوری حق باشد، دیگر خللی در اراده و عزم انسان به وجود نمی‌آورد.

شاهرخی با اشاره به اینکه تلاش اعضای دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در راستای حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام است ادامه داد: ظرفیت ۱۲ هزار نفری در استان شکل گرفته تا از اسلامیت و جمهوریت حفاظت شود و در روزهای سخت پای آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و دینی بایستند.

وی گفت: این مجموعه در همه استان‌ها یک مجموعه مبارک است و خدمت در آن وقتی بر پایه عدل، انصاف و داوری حق باشد حتماً مورد پذیرش خداوند است.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه مقام معظم رهبری راست قامت، مستقیم و مستحکم در مقابل زورگویان عالم ایستاده است، افزود: در این راستا محکم، مستحکم، بر پایه حق، انصاف، عدالت، شایسته‌سالاری روبه جلو حرکت باید کرد، به دور از تبعیض، خودخواهی‌ها و به دور از تمایل به مادیات و تلاش برای کسب ثروت حرکت کرد که هدیه مقدس نظام جمهوری اسلامی به دست صاحبش امام عصر (عج) برسد.

انتهای پیام
captcha