توسعه فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند حرکت دسته‌جمعی است
کد خبر: 4070381
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰

توسعه فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند حرکت دسته‌جمعی است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه توسعه فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند حرکت دسته‌جمعی و همراهی و مشارکت آحاد مردم است، گفت: دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی مطابق قانون نسبت به ترویج و گسترش این فریضه الهی؛ وظایف محوله را در این خصوص به عمل آورند.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، ناینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد بهمناسبت فرا رسیدن ۲۱ تیرماه روز ملی عفاف و حجاب پیام تبریکی به شرح زیر صادر کرد.

«بسم الله الرحمن الرحیم

فرهنگ عفاف و حجاب از دیرباز تاکنون یکی از مهمترین آموزه‌های دین اسلام؛ مطابق با فطرت پاک انسان‌ها؛ و از ضروری‌ترین ملزومات جامعه بشری در راستای رشد و تعالی در جامعه به شمار می‌آید.

حجاب و عفاف دو مفهوم بزرگ و از اولویت‌های ارزشی در بین مسلمانان است، حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است؛ حجاب از اوامر خداست و شارع مقدس آن‌را به عنوان یکی از احکام ضروری دین قرار داده است و باید حفظ شود.

گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب؛ در میان تمامی شهروندان هر جامعه‌ای؛ موجب ارتقاء سطح امنیت عمومی، سلامت رفتاری، آرامش و اخلاق انسانی می‌شود و آثار فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

باید توجه داشت که توسعه این فرهنگ؛ نیازمند حرکت دسته‌جمعی و همراهی و مشارکت آحاد مردم در کنار اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی است.

بی‌شک بیان آثار رعایت حجاب و عفاف و حفظ حریم امنیت عمومی برای شهروندان؛ و نشان دادن تبعات سوء بی‌توجهی به این فرهنگ اصیل ایرانی و غفلت از این آموزه دینی؛ که در جوامع غربی فجایع زیان‌بار روحی و جسمی را برای عموم مردم؛ به‌خصوص کودکان و نسل جدید ایجاد نموده می‌تواند در نهادینه کردن این فرهنگ مؤثر باشد.

الحمدلله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به موضوع حجاب و عفاف توجه خاصی داده شده و کارهای فرهنگی زیادی انجام گرفته اما نیازمند تلاش بیشتری است.

لذا از همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی درخواست می‌نمایم؛ مطابق قانون مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ نسبت به ترویج و گسترش این فریضه الهی؛ وظایف محوله را در این خصوص به عمل آورند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۲۱ تیرماه (روز ملی عفاف و حجاب) که در مسجد گوهر شاد مشهد، در اعتراض به کشف حجاب رضاخانی به خاک و خون کشیده شدند، و تدین، ولایت‌مداری و غیرت دینی خود را به اثبات رساندند، از زنان و دختران پاک سرزمینم لرستان عزیز که نسبت به اصل ضروری حجاب و عفاف مقید و دغدغه‌مند هستند، و نیز از کلیه مسئولین و فعالین فرهنگی و دینی که در انجام اقدامات و برنامه‌های مؤثر در راستای ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب تلاش می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌نمایم، و توفیق روز افزون همگان را از خداوند متعال خواستارم.»

انتهای پیام
captcha