شناسایی ۳۲۰ مددجوی نخبه و استعداد برتر لرستانی
کد خبر: 4067399
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹

شناسایی ۳۲۰ مددجوی نخبه و استعداد برتر لرستانی

مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به شناسایی ۳۲۰ مددجوی نخبه و استعداد برتر لرستانی، گفت: این افراد در اولویت دریافت تسهیلات اشتغال هستند.

جلال شیخ پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، جلال شیخ‌پور، مدیرکل کمیته امداد لرستان، هشتم تیر در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی ۳۲۰ نخبه و استعداد برتر توسط کمیته امداد لرستان، اظهار کرد: در حال حاضر تمام نخبگانی که شناسایی شدند در اولویت اول دریافت تسهیلات هستند.

وی افزود: یکی دیگر از خدمات خوبی که سال گذشته توسط کمیته امداد اتفاق افتاد، بحث کمک مؤمنانه بود که بالغ‌بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار پُرس غذا بین مردم و نیازمندان توزیع شد.

شیخ‌پور با اشاره به توزیع ۴۰۰ هزار بسته معیشتی بین افراد تحت پوشش کمیته امداد لرستان، گفت: در سفر رئیس‌جمهور به لرستان ۱۰ میلیارد تومان برای کشت گیاهان دارویی مصوب شد که قرار است در اردوگاه باقرالعلوم انجام شود البته تأکید ما این بود که اگر اجازه بدهند هم گیاهان دارویی انجام داده و بخشی از منابع را به کارگاه‌های کوچک مقیاس برای نخبگان تبدیل کنیم.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با تأکید بر اینکه در این کارگاه‌ها نخبه ایده خود را آورده و به محصول تبدیل کند و پس از اینکه توسط سرمایه‌گذار مورد حمایت قرار گرفت، گروه بعدی وارد این کارگاه می‌شود، اضافه کرد: از استاندار درخواست تغییر مصوبه سفر رئیس‌جمهور به لرستان را داشتیم که در فضای دانش‌بنیان و ایجاد کارگاه‌های کوچک حرکت کنیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر مسئولان استان به پرداخت تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد، گفت: با بالا رفتن این ظرفیت می‌توانیم هم به خانواده‌های نیازمند خدمت کرده و آنها را در یک پروسه زمانی به مرحله خودکفایی برسانیم و هم یک خدمت عمومی به جامعه کرده و بخشی از بار بیکاری حاکم بر جامعه را در این شرایط کم کنیم.

شیخ‌پور با تأکید بر اینکه مبلغ ۱۰ میلیارد تومان مصوبه سفر ریاست جمهوری به لرستان از محل منابع داخلی امداد تأمین شده و در زمینه استعدادهای برتر هزینه می‌شود، ادامه داد: تا الان ۳۲۰ نخبه و استعداد برتر شناسایی کردیم که حدود ۱۰ مخترع در دل آنهاست که صاحب ایده هستند و به آنها کمک می‌کنیم که اختراع خود را ثبت کنند.

انتهای پیام
captcha