گرمای هوا در پیاده‌روی اربعین امسال مورد توجه باشد
کد خبر: 4065471
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

گرمای هوا در پیاده‌روی اربعین امسال مورد توجه باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید کرد: یکی از مواردی که امسال در پیاده‌روی اربعین باید مورد توجه باشد، گرمای هوا است.

گرمای هوا در پیاده‌روی اربعین

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، ظهر امروز، ۳۰ خردادماه، در جلسه ستاد اربعین استان زنجان با بیان اینکه باید برای راهپیمایی اربعین یک فرمانده میدانی تعیین شود، گفت: در مسیر برگشت با توجه به خستگی زائران باید خدمات قوی‌تری ارائه شود؛ با توجه به گرمای هوای امسال باید به خدمات‌رسانی‌های مسیر رفت و خصوصاً برگشت توجه ویژه‌ای شود. موکب‌ها با یکدیگر همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی افزود: جنس کار اربعین و پیاده‌روی و برنامه‌های مسیر متفاوت از سایر مسائل است‌؛ باید برای مسئله فرهنگی پیاده‌روی اربعین اعتباراتی در نظر گرفته شود. باید به مسائل فرهنگی توجه جدی داشته باشیم. در مسیر پیاده‌روی برنامه‌های خاصی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است‌. همچنین اعزام روحانیون در دستور کار است تا در موکب‌ها مستقر شوند.

محمد شعاعی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه رویکرد اصلی خدمات‌رسانی‌ها باید حول محور گرما باشد، ادامه داد: ارگان‌های مربوطه برای ارائه هر چه بهتر خدمات، همکاری‌های لازم را داشته باشند. محور مواصلاتی ایلام به مهران آماده‌سازی شده و تجهیرات مورد نیاز برای خدمات‌رسانی فراهم شده است. از نکاتی که موکب‌ها باید به آن توجه کنند به همراه داشتن داروهایی برای جلوگیری از گرمازدگی است. کیف‌های امدادی در اختیار موکب‌ها قرار خواهد گرفت. قابل ذکر است که واکسیناسیون دُز سوم و چهارم زائران نیز در دستور کار قرار گرفته است.

علی بابایی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان نیز در ادامه جلسه، تصریح کرد: با توجه به فصل گرما امسال تاکید بر این است که برای اسکان تا حد امکان از چادر استفاده نشود. موکب‌ها با موکب‌های عراقی همراه شوند و به طور مشترک برنامه را پیش ببرند تا بتوانند عملکرد و خدمات بهتری را ارائه دهند. با توجه به افزایش زائران باید تمهیدات لازم اندیشه شود. ۲۸ موکب تا به امروز مجوز گرفتند و آمادگی لازم را دارند، این تعداد قطعاً افزایش خواهد یافت، موکب‌ها هر چه سریع‌تر اعلام آمادگی‌کنند تا مجوز برای آن‌ها صادر شود.

وی با اشاره به گرانی اقلامی مانند اقلام خوراکی، گفت: در بلاتکلیفی مانده‌ایم‌ که موکب‌ها چه اقلامی می‌توانند با خود همراه داشته باشند و این مسئله باید اطلاع‌رسانی شود.

در ادامه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه ۱۳۱ اتوبوس و بیش از ۴۰۰ دستگاه سواری با پلاک عمومی برای حمل و نقل پیاده‌روی اربعین در نظر گرفته شده، اضافه کرد: استفاده زائران از ناوگان حمل و نقل عمومی باید برنامه‌ریزی شود تا با مشکلاتی مانند ترافیک روبه‌رو نباشیم. برای خدمات‌رسانی بهتر تاکید بر اعزام زائران به صورت کاروانی است.

جعفر قزوینیان خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در سامانه سماح ضروری و اجباری است. اگر زائری در این سامانه ثبت‌نام نکند، امکان خروج از کشور را نخواهد داشت. ثبت‌نام در این سامانه برای ساماندهی، بیمه و خدمات‌رسانی زائران الزامی است. ارتقای سطح پوشش بیمه مسافران یکی از دغدغه‌های مهم است، به همین خاطر شرکت‌های بیمه باید همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha