جامعه نیازمند افکار و اندیشه‌های شهید مطهری است
کد خبر: 4055482
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲

جامعه نیازمند افکار و اندیشه‌های شهید مطهری است

استاندار لرستان با اشاره به اینکه جامعه نیازمند افکار و اندیشه شهید مطهری است بر لزوم بازخوانی نظام فکری و اندیشه وی تأکید کرد و گفت: اندیشه‌های شهید مطهری پاسخگوی بخش مهمی از نیازهای فکری عصر حاضر است.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، امروز، ۱۸ اردیبهشت در مراسم بزرگداشت هفته معلم که در سالن اجتماعات پیامبر اعظم پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: در مقابل لرستانی‌ها باید تواضع داشت و وقتی این استان را با معلمانی چون عبدالحسین ساکی‌ها تعبیر و نگاه می‌کنیم باید در مقابل لرستانی‌ها احترام کرد.

وی با اشاره به اینکه به تعبیر امام خمینی(ره) که معلمی شغل اولین بشر است، بیان کرد: اولین انسان توفیق پیدا کرد به فرشتگان درس بدهد البته توفیق معلمی از طریق باری‌تعالی به انسان عطا شد.

زیویار با بیان اینکه مقام معلم آن‌قدر رفیع است که پیامبران هم نقشی مانند نقش معلم دارند، افزود: هر چه در دنیا باقی می‌ماند حاصل تعلیمات و تلاش معلمانی هستند که شمع وجودشان برای تعلیم و تربیت آب شد و نمونه آن مرحوم عبدالحسین ساکی است که غیر از علم خود، جسم خود را خرج تعلیم و تربیت کرد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه لرستان سرزمینی با نعمت‌های خدادای است، گفت: لرستان از استان‌های سرآمد به لحاظ نعمت‌ها و مواهب الهی است اما از توسعه و پیشرفت عقب است که باید این عقب‌ماندگی جبران شود.

وی با اشاره به اینکه لرستان استعدادهای انسانی فراوان داشته و دارد، اظهار کرد: فرزندان لرستان ثابت کردند اهل ایثار و گذشت هستند و هر جا موقعیت برای آنها پیش آمده خودشان را اثبات کرده‌اند، به‌طوری‌ که فرزندان این استان در اقصی‌نقاط کشور و مرز و بوم نقش ایفا می‌کنند و سرمایه اصلی به حساب می‌آیند.

زیویار با اشاره به اینکه لرستانی‌ها صاحب سبک و استعداد هستند و قابلیت آن‌ها ثابت شده است، گفت: ما نیز باید از ظرفیت و این استعدادها استفاده کنیم و حتی شرایط حضور و فعالیت آنان برای توسعه استان را فراهم کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در جاهایی که برای توسعه و پیشرفت استان خلأ داریم مراکز تعلیم و تربیت مانند آموزش و پرورش ورود کرده و این خلأها را بررسی کنند، اظهار کرد: نهادی مانند آموزش و پرورش دانشگاه است اگر خلأهایی در حوزه‌های مختلف وجود دارد باید در آموزش و پرورش نسبت به آن بحث و تبادل نظر صورت گرفته شود.

وی با اشاره به ظرفیت غنی نیروی انسانی آموزش و پرورش استان لرستان، گفت: از حیث داشتن سرمایه انسانی بیشترین نیروهایی که به مجموعه استانداری یا دستگاه‌های اجرایی منتقل یا مأمور شدند از آموزش و پرورش هستند.

زیویار با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با صدها هزار میلیارد تومان بدهی، چک، اوراق، دولت را تحویل کرده و ماهانه ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را پرداخت می‌کند، اظهار کرد: در مکاتبات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وقت و رئیس‌جمهور در خصوص دادن اعتبار به برخی پروژه‌ها مکاتبه کرده که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در پاسخ گفته بود در خزانه پولی وجود ندارد.

زیویار با اشاره به اینکه در این دولت بدون خلق پول، بدهی‌ها ماهانه پرداخت می‌شود، افزود: آثار شهید مطهری به درد مشکلات امروز نیز می‌خورد و می‌تواند حتی امروز به‌عنوان یک میراث ماندگار فکری و پابرجا مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار لرستان با تأکید بر لزوم نگاه ارزشی به حرفه معلمی، گفت: معلمی جایگاهی شریف و مورد احترام است و چیزی که شخصیت واقعی معلمان را اثبات می‌کند، عشق به کار تعلیم و تربیت است.

انتهای پیام
captcha