نیازمند اعتبارات ویژه برای حفظ بافت تاریخی شیراز هستیم
کد خبر: 4052764
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶

نیازمند اعتبارات ویژه برای حفظ بافت تاریخی شیراز هستیم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، یکی از مباحث این حوزه حفظ و حراست از اماکن تاریخی و میراثی به خصوص بافت تاریخی شیراز دانست و گفت: نیازمند اعتباراتی ویژه برای حفظ آثار تاریخی و میراثی هستیم.

سیدمؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سیدمؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس امروز، 6 اردیبهشت در مراسم معارفه خود در این پست، بر ایجاد همدلی در این مجموعه به جای تمرکز بر منازعات تأکید کرد و گفت: یکی از مباحث مهم در حوزه میراث فرهنگی، حفظ و حراست از اماکن تاریخی و میراثی استان است که در رأس آن بافت شیراز قرار دارد که مورد مناقشه همه افراد است؛ بافتی که متعلق به وزارت میراث نیست که متعلق به ایران و حتی جهان است.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند اعتباراتی ویژه برای حفظ آثار تاریخی و میراثی هستیم، افزود: در کنار ثبت آثار تاریخی باید فکر زندگی مردم هم باشیم و با رویکرد کمترین آسیب، ثبت انجام شود.

محسن‌نژاد، حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را یکی از برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: پروژه‌های نیمه تمام این حوزه باید به اتمام و پروژه‌های جدید تعریف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ادامه داد: در ایام نوروز امسال، پس از گذشت دو سال از شیوع بیماری کرونا، شاهد افزایش حجم بی‌سابقه‌ای از سفر به شیراز بودیم به گونه‌ای که ظرفیت‌های اقامتی این کلانشهر در کنار پارک‌ها، سالن‌های ورزشی و حسینه‌ها پر شدند. 

وی اضافه کرد: همچنین تجربه خوبی در ایام نوروز با اجرای برنامه‌های فرهنگی رقم خورد که اجرای دو رویداد در کنار پایگاه جهانی تخت جمشید و در جوار آرامگاه حافظ در زمان سال تحویل مصداق این مدعاست.

محسن‌نژاد همچنین از بهره‌برداری از فاز نخست باغ موزه مشاهیر فارس تا پایان امسال خبر داد و گفت: بخشی از فضای فیریکی این باغ موزه به آرامگاه حافظ اختصاص داده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس بیان کرد: اگرچه شاهد تنوع در حوزه گردشگری در استان هستیم اما در حوزه گردشگری مذهبی اقدام مطلوبی برای جذب گردشگر نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه گردشگری رویداد نیروی محرکی برای گردشگری استان خواهد بود، ابراز امیدواری کرد: با پذیرش این مسئولیت خدمت صادقانه‌ای به مردم و میراث استان انجام شود.

انتهای پیام
captcha