اختلاف‌افکنی بین مسلمان هدف دشمنان در حوادث تروریستی است
کد خبر: 4047701
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳

اختلاف‌افکنی بین مسلمان هدف دشمنان در حوادث تروریستی است

امام‎جمعه طارم با محکوم کردن حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی، گفت: دشمنان بدانند با این کارها نمی‌توانند به آرزوهای شیطانی خود در ایران برسند بلکه ملت ایران با این کارها هوشیارتر می‌شوند. آنها می‌خواهند بین کشورها اختلاف بیاندازند و اتحاد و وحدت مسلمین را خدشه‌دار کنند.

حجت‌الاسلام منصوری، امام‎جمعه طارمبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام منصوری، امام‎جمعه طارم، 19 فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیزکاری، و تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان با محکوم کردن حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی، گفت: از قوه قضائیه می‌خواهیم با عامل و عاملین این حادثه تروریستی برخورد قاطع داشته باشند. دشمنان بدانند با این کارها نمی‌توانند به آرزوهای شیطانی خود در ایران برسند بلکه ملت ایران با این کارها هوشیارتر می‌شوند. آنها می‌خواهند با این کارها هم اختلاف بین کشورها بیاندازند و اتحاد و وحدت مسلمین را خدشه‌دار کنند و هم شکست‌های پی در پی خود در منطقه را جبران کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات و سخنرانی‌های گذشته خود فرمودند که دشمنان به دنبال تهاجم ترکیبی هستند، البته ما هم باید در مقابل آنها دفاع ترکیبی کنیم. آن روحانیون کارشان خدمت به مردم و محرومیت‌زدایی در حاشیه مشهد مقدس بود؛ با زبان روزه در جوار حرم آقا علی بن موسی الرضا(ع) و در لباس روحانیت به شهادت رسیدند که به دشمنان و مزدوران اعلام می‌کنیم عمامه‌های ما در راه دین و اسلام و قرآن و در راه خدمت به مردم و ادامه راه شهدا و در راه مبارزه با دشمنان و دفاع از حریم ولایت کفن ما خواهد بود؛ ما را از کشتن نترسانید ما با تأسی از اربابمان امام حسین(ع) اعلام می‌کنیم ،حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست.

امام‌جمعه طارم در ادامه با تسلیت فرارسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) و شهادت بنت‌الهدی صدر (آمنه صدر)، اظهار کرد: شهید بنت‌الهدی صدر از فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شیعه بود که توسط صدام جنایتکار به همراه برادرش محمدباقر صدر پس از سه روز شکنجه در ۱۹ فروردین ۱۳۵۹ به شهادت رسیدند. ازصدام سؤال کردند چرا این خانم را آزاد نکردی و به شهادت رساندی جواب داد، نمی‌خواستم اشتباه یزید را تکرار کنم، چون یزید حضرت زینب(س) را نکشت، و او رسوایش کرد، نخواستم خواهر صدر هم ما را رسوا کند.

منصوری با اشاره به فرمایشات اخیرمقام معظم رهبری در دیدار با قاریان قرآن، گفت: قرائت یک هنر قدسی است و قاریان قرآن برترین و والاترین هنرمندان هستند. قرائت قرآن کلید ورود به وادی انس با قرآن و جذب معارف انسان‌ساز آن است، لذا باید قرائت قرآن جدی گرفته شود. جلسات قرآنی و قرائت قرآن و ترویج فرهنگ قرآن باید مسجد‌محور باشد. مساجد باید فعالیت‌های قرآنی خود را به اشتراک بگذارند، مساجد باید تبدیل به بزرگترین شبکه قرآنی کشور شوند، کرسی‌های قرائت، کلاس‌های قرائت حفظ و تفسیر قرآن در مساجد باید رونق بگیرد.

مرتضی قاسمی

انتهای پیام
captcha