واکسیناسیون ۹۱ درصد دانش‌آموزان آذربایجان غربی
کد خبر: 4045695
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵

واکسیناسیون ۹۱ درصد دانش‌آموزان آذربایجان غربی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ غربی گفت: 37 درصد دانش‌آموزان 5 تا 12 سال، 91 درصد دانش‌آموزان 12 تا 18 سال و 97 درصد معلمان استان بر علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

جواد جنگی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذبایجان‌غربی، جواد جنگی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی 10 فروردین در جلسه ویدئو کنفرانسی شورای معاونین اداره‌کل آموزش و پرورش استان با مناطق ۲۴‌گانه در خصوص آغاز آموزش حضوری مدارس اظهار کرد: از تلاش‌های مجاهدانه همه معلمان، اعم از کادر آموزشی و اداری مدارس که در دوره شیوع گسترده ویروس کرونا مانع از تعطیلی روند آموزش و یادگیری شدند قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: نظر به تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر ضرورت حضوری شدن آموزش‌های مدارس و دانشگاه‌ها و با توجه به اهمیت ارتقای کیفیت فرایند یاددهی-یادگیری به شیوه حضوری و جلوگیری از استمرار افت تحصیلی دانش‌آموزان، پس از تعطیلات نوروزی آموزش در مدارس استان حضوری خواهد بود.

جنگی بیان کرد: حضور عوامل اجرایی طبق برنامه هفتگی مدارس الزامی است و تمامی فعالیت‌های تربیتی و آموزشی مربیان، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان در همه مقاطع تحصیلی و تمام دروس به صورت حضوری با رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده مناسب از ماسک و تهویه کلاس‌های درس انجام خواهد شد، ظرفیت‌های مجازی در صورت نیاز به عنوان ابزار مکمل تربیت و آموزش مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: لزوم تبیین اهمیت و ضرورت آموزش حضوری زیاد است و اطلاع‌رسانی جامع و اقناع اولیای دانش‌آموزان از طریق روابط‌عمومی‌ها، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، انجمن‌های اولیای و مربیان، تریبون نمازهای جمعه، رسانه‌ها، گروه‌های آموزشی، تبلیغات محیطی و فضاسازی‌های شهری به گونه‌ای صورت پذیرد تا ضمن کاهش نگرانی خانواده‌ها، زمینه برای حضور کامل دانش آموزان در مدارس فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر از نظر کرونایی شهر قرمز در سطح استان وجود ندارد و از سویی دیگر فرآیند واکسیناسیون در بخش معلمان و دانش آموزان بسیار رضایت‌بخش است و 37 درصد دانش‌آموزان 5 تا 12 سال، 91 درصد دانش‌آموزان 12 تا 18 سال و 97 درصد معلمان استان واکسینه شده‌اند.

وی با اشاره به پرداخت‌های خوب در مقوله معوقات معلمان گفت: پرداخت حق‌التدریس معلمان در حال انجام است و تنها دو ماه بهمن و اسفند باقی مانده و پرداخت‌های صورت گرفته اخیر، در حوزه سرانه مدارس به‌ویژه سرانه مدارس شبانه روزی و هنرستان‌ها بسیار امیدبخش است.

 

انتهای پیام
captcha