تأکید کنفرانس اندیشه سید شهدای مقاومت بر پایبندی به ولایت فقیه و آرمان قدس
کد خبر: 4039778
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

تأکید کنفرانس اندیشه سید شهدای مقاومت بر پایبندی به ولایت فقیه و آرمان قدس

شماری از شخصیت‌های علمی و معنوی از جهان اسلام در کنفرانس بیروت بر پایبندی به ولایت فقیه، ارزش‌های مقاومت و آرمان قدس به عنوان وظایف شرعی تأکید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، به مناسبت سی‌امین سالروز شهادت سیدعباس موسوی، دبیرکل حزب‌الله و همزمان با سالروز مبعث رسول اکرم(ص) کنفرانسی در بیروت با اشراف سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله با عنوان «اندیشه و سیره سید شهدای» ما با حضور شماری از شخصیت‌های علمی، فکری و نخبگان فرهنگی، تربیتی و اجتماعی از لبنان و جهان اسلام و احزاب ملی و گروه‌های فلسطینی برگزار شد.

در این کنفرانس شخصیت‌هایی دانشگاهی و روحانیون درباره موضوعات مربوط به ولایت و انقلاب، جامعه مقاومت، قدس و فلسطین و وحدت اسلامی در اندیشه سید شهدای مقاومت اسلامی سخنرانی‌ها و پژوهش‌های خود را ارائه کردند.

از جمله توصیه‌های مطرح در این کنفرانس الهام از جنبه‌های اخلاقی، معنوی، فکری، فرهنگی، جهادی و اجتماعی شخصیت بی‌نظیر سیدعباس موسوی و اتخاذ آن به عنوان خط مشی فرهنگ و کار همه نسل‌های مقاومت است.

در بیانیه پایانی این کنفرانس هم بر استفاده از اندیشه و سیرت شهید سیدعباس موسوی در حفظ اصولی تأکید شده است که این شهید در عملکرد مقاومت و رابطه خوب با همه نیروهای مقاومت و در خدمت به جامعه مقاومت بنیان نهاد.

در این بیانیه آمده است: باید خط مشی شهدا حفظ و به شهادت اهمیت داده شود؛ چیزی که شهید موسوی آن را تنها راه گذر به سمت پیروزی دانسته است و کسانی که پیروزی می‌خواهند باید طلب شهادت کنند و ما در وهله نخست مسئول حفظ خون این شهدا هستیم و این امر با حفظ مقاومت و جهاد و جانفشانی در مسیر مقابله با دشمن ممکن است و این شهدا هستند که نقش این امت و مسیر آن را ترسیم می‌کنند.

شرکت‌کنندگان در کنفرانس همچنین بر ارتباط با جمهوری اسلامی و ولی فقیه به عنوان رهبر و مشاور و راهنما در راستای منافع محور مقاومت تأکید کردند.

در این بیانیه بر حفظ ارزش‌های مقاومت اسلامی به عنوان یک وظیفه شرعی تاکید شده و آمده است که مقاومت متعلق به همه مستضعفان جهان است و آنها باید به مسئولیت خود در حفظ ان عمل کنند.

این کنفرانس بر محوریت مسئله قدس و مظلومین ملت فلسطین و ضرورت تداوم مقاومت با همه اشکال ممکن آن تا نابودی رژیم موقت صهیونیستی تأکید شده است.

شرکت‌کنندگان در کنفرانس بر حفظ وحدت اسلامی به عنوان ضرورت واقعی که امت اسلامی را به اهداف مطلوب خود خواهد رساند تاکید کرد و گفت: وقتی اتحاد ما چون کوهی استوار باشد، می‌توانیم با هر گونه تجاوز احتمالی دشمن اسرائیلی مقابله کنیم؛ زیرا اسلام بر دو کلمه استوار است: کلمه توحید، و توحید کلمه، و لذا هر که در صدد شکستن صفوف مسلمانان باشد به تعبیر شهید عباس موسوی به جنگ با رسول خدا(ص) رفته است.

انتهای پیام
captcha