قاری مصری که قدم در مسیر مشاهیر تلاوت گذاشته است + عکس
کد خبر: 4039436
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

قاری مصری که قدم در مسیر مشاهیر تلاوت گذاشته است + عکس

«محمود حسن النمراوی»، قاری مصری است که می‌گوید با الگوگیری از قاریان قرآن کریم در قرائت و اخلاق امید پیوستن به رادیو قرآن کشورش را دارد.

قاری جوان مصری که قدم در مسیر مشاهیر تلاوت گذاشته استبه گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، عمرو حسن الشافعی، قاری اهل استان غربیه در کشور مصر است که در بین قاریان و اهل قرآن کریم به «محمود حسن النمراوی» مشهور است. 

وی می‌گوید که از پنج سالگی نزد اساتید بومی زادگاه خود در روستای در نمرة البصل یادگیری و حفظ قرآن را آغاز کرده است و تا قبل از اخذ دیپلم موفق به حفظ قرآن کریم و تسلط کامل بر قرائت قرآن با روایت حفص عن عاصم شده است.

شیخ النمراوی که لیسانس مددکاری اجتماعی دارد و علت انتصابش  به عنوان مددکار اجتماعی در آموزش و پرورش را قرآن کریم می‌داند، می‌گوید که دو اذان را به نام خود ثبت کرده که یکی برای نماز صبح و دیگری برای بقیه نمازهاست همچنین در  چند برنامه از تلویزیون مصر هم حضور یافته است.

وی آرزوی خود را ورود به رادیو قرآن کریم مصر می‌داند و می‌گوید: طی این سال‌ها با چهره‌های مشهوری از قاریان اعم از آنهایی که در رادیو هستند و غیر آن دیدار داشتم که در رأس آنها شیخ محمد محمود الطبلاوی، شیخ صالح العلیمی و  صلاح شمس الدین، شیخ محمد حامد السلکاوی و عبدالفتاح الطاروطی، محمود محمد الخشت و دیگر اساتید بوده‌اند که سعی در آموختن از آنها و الگو گرفتن از آنها داشته‌ام.

النمراوی با بیان اینکه که از مکتب شیخ مصطفی اسماعیل(درگذشته دسامبر 1978 و از بزرگ‌ترین قاریان جهان) بهره برده است، گفت: یادگیری قرائت قرآن را با استماع به صوت شیخ الشحات محمد انور، شیخ محمد اللیثی، محمد عبدالوهاب الطنطاوی، شیخ محمد السلکاوی و شیخ عبدالفتاح الطاروطی شروع کردم؛ به ویژه از شیخ طنطاوی فضائل اخلاقی اعم از رعایت ادب در تعامل با شاگرد و بخشش و تواضع نسبت به بندگان خدا را آموختم و سپس از همه مکاتب قدیم قرآن کریم شناخت پیدا کردم.

انتهای پیام
captcha