سخاوتی که از محرومیت پیشی می‌گیرد
کد خبر: 4038531
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸

سخاوتی که از محرومیت پیشی می‌گیرد

مسئول برگزاری جشن گلریزان در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هر ساله جشن گلریزان در ماه پایانی سال در حمایت از نیازمندان به رسم حضرت علی(ع) برگزار می‌شود و پایه‌گذار این مهربانی و سخاوت، ورزشکاران و پهلوانان زورخانه امیر عرب بیرجند هستند تا ثابت کنند سخاوت مردم از محرومیت جامعه بیشتر است.

مهدی قمری، مسئول برگزاری جشن گلریزان در خراسان جنوبیجشن گلریزان امسال در خراسان‌جنوبی برای دانش‌آموزان نیازمند در محل زورخانه ابوتراب شرکت کویرتایر بیرجند با حضور ورزشکاران و پهلوانان باستانی کار و جمعی از مسئولان برگزار و به‌علت شیوع کرونا به‌صورت مجازی از شبکه خاوران پخش شد.

پیشینه آیین گلریزان در بیرجند به حدود ۳۳ سال قبل بر می‌گردد و این آیین نخستین بار در گود زورخانه امیرعرب و با هدف شادی دانش‌آموزان نیازمند در شب عید و به همت پهلوانان صاحب نام، کسبه و خیران آن زمان برگزار شد و همه ساله همچنان در آستانه سال نو برگزار می‌شود. امسال نیز با وجود شرایط کرونا پهلوانان شهرستان بیرجند در زورخانه ابوتراب شرکت کویرتایر این جشن را برگزار کردند.

مهدی قمری، مسئول برگزاری جشن گلریزان در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هر ساله جشن گلریزان در ماه پایانی سال در حمایت از نیازمندان به رسم حضرت علی(ع) برگزار می‌شود و پایه‌گذار این مهربانی و سخاوت، ورزشکاران و پهلوانان زورخانه امیر عرب بیرجند هستند.

وی با بیان اینکه امسال جشن گلریزان با هدف توجه دانش‌آموزان محروم استان و تهیه پوشاک برای آنان برگزار شد، تصریح کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا اما مردم باز هم سخاوت خود را به رخ محرومیت کشاندند.

مسئول برگزاری جشن گلریزان در خراسان‌جنوبی بیان کرد: طی سال گذشته مردم، خیرین و دستگاه‌های اجرایی استان مبلغ هفت میلیارد ریال به جشن گلریزان کمک کردند که طی سال جاری این مبلغ به ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

قمری با اشاره به اینکه در سال گذشته شش هزار و 800 دست لباس نو برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه شد، گفت: توزیع این کمک‌ها در بین ۹۱ مدرسه در شهرستان بیرجند و پنج شهرستان خراسان‌جنوبی انجام شد.

وی تصریح کرد: جدا از مردم و خیرین، استانداری خراسان‌جنوبی، اداره‌کل آموزش و پرورش و اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) هر کدام یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به این حوزه کمک کردند و تعهد کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم در جشن گلریزان امسال، ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که البته این مبلغ طی چند روز آینده افزایش خواهد یافت.

قمری گفت: این جامعه هدف دانش‌آموزی، با کمک آموزش و پرورش و کمیته امداد شناسایی شده‌اند تا کمک‌ها به دست محروم‌ترین افراد برسد. افراد می‌توانند با واریز مبلغ نقدی خود به شماره حساب ۶۰۳۷۶۹۱۹۸۰۰۱۷۰۴۰ نزد بانک صادرات کمک‌های خود را به دانش‌آموزان نیازمند همچنان اهدا کنند.

انتهای پیام
captcha