فعالیت 250 مبلغ در شهرستان فردیس
کد خبر: 4038369
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲

فعالیت 250 مبلغ در شهرستان فردیس

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردیس از فعالیت 250 مبلغ در این شهرستان خبرداد و گفت: از این تعداد 100 نفر روحانی و 150 نفر هم به روش سنتی وارد این حوزه شده‌اند.

مبلغ

حجت‌الاسلام سید حسن حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردیس در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به نحوه فعالیت مبلغان گفت: ما دو گروه مبلغ داریم، یک مبلغان سنتی و دیگر مبلغانی که طلاب رسمی هستند و در حوزه‌های علیمه تحصیل کرده‌اند.

وی افزود: درحال حاضر در این شهرستان 250 مبلغ فعال داریم که از این تعداد 150 مبلغ به روش سنتی جذب شده‌اند و 100 مبلغ هم روحانی و طلبه هستند که وارد این عرصه شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 50 مبلغ به مناطق مختلف این شهرستان اعزام شده‌اند، گفت: در طول سال برای این مبلغان دوره‌های خاص آموزشی برگزار می‌شود تا با آگاهی بیشتر بتوانند در مسیر ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی گام بردارند.

حسینی تصریح کرد: این کلاس‌های آموزشی با محوریت انتخابات و تحلیل‌های سیاسی رفتارشناسی اجتماعی، مهارت ارتباط موثر با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار شد و در پایان این دوره‌ها به مبلغان گواهی‌نامه اعطا شد.

رئیس اداره تبلیغات فردیس گفت: از دیگر دوره‌های برگزار شده می‌توان به دوره تربیت مربی کودک با 36 ساعت آموزش، تربیت مبلغ مشاور و دوره آموزشی شناخت آسیب‌های موسیقی کره‌ای و راه‌های مقابله با آن اشاره کرد.

حسینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره فعالیت خانه‌های قرآنی شهری و روستایی توضیح داد و افزود: متاسفانه موسسات و خانه های قرآنی در دوران کرونا بیشترین آسیب را دیدند.

این مسئول بیان کرد: درحال حاضر 24 خانه قرآنی شهری و روستایی و سه موسسه قرآنی در این شهرستان داریم که با مشکلات بسیاری زیادی مواجه هستند اما علی‌رغم همه این مشکلات عرصه را ترک نکرده و به فعالیت ادامه داده‌اند.

وی گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا عمده فعالیت‌های آنها در فضای مجازی با محوریت آموزش معارف قرآنی، حفظ قرآن و تجوید برگزار می‌شود و علاوه براین کلاس ها موسسات به برگزاری مسابقات مختلف قرآنی مثل حفظ آیت‌الکرسی، اولین افطاری‌ها و مفاهیم سوره یوسف(ع) نیز اقدام کرده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردیس گفت: برای نظارت بر روند فعالیت خانه‌ها و موسسات قرآنی این اداره در طول سال از این خانه‌ها و موسسات بازدید می‌کند تا در جریان نحوه فعالیت آنها قرار بگیرد. همچنین از ابتدای سال تاکنون چندین نشست با مدیران و هئیت مدیره اتحادیه قرآنی استان برگزار کرده است تا زمینه بررسی و رفع مشکلات فعالان این حوزه فراهم شود.

وی در پایان به برنامه‌های این اداره در طول سال اشاره کرد و افزود: تولید برنامه تلویزیونی با محوریت اربعین و پخش آن از شبکه سه ، پنج و سیمای البرز، گردهمایی هیئت‌های مذهبی و مردم در قالب تجمع فاطمیه در فردیس، مشکین‌دشت و روستای فرخ آباد به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س)، ایجاد کانال برای پاسخ به شبهات و احکام شرعی با بهره گیری از دانش مشاوران حوزه کودک و نوجوان و مبلغان مذهبی، برگزاری کرسی تلاوت و محفل انس با قرآن در مناسبت‌های مختلف مذهبی و تقدیر از فعالان قرانی این شهرستان از جمله این برنامه‌ها بود.

انتهای پیام
captcha