ضرورت تسریع در ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس/ نگذاریم دیر شود
کد خبر: 4036180
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
رئیس حوزه هنری لرستان تأکید کرد:

ضرورت تسریع در ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس/ نگذاریم دیر شود

رئیس حوزه هنری لرستان با تأکید بر لزوم تسریع در ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس، گفت: از فرصت، ظرفیت و گنجینه دفاع مقدس برای فعالیت‌های هنری و فرهنگی استفاده کنیم و نگذاریم دیر شود.

سامان سپهوند، رئیس حوزه هنری استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، سامان سپهوند، رئیس حوزه هنری استان لرستان، امروز، ۲۴ بهمن در آیین رونمایی از کتاب و مستند «بی‌نشان» که در حوزه هنری لرستان انجام شد، اظهار کرد: کتاب بی‌نشان و مستند ایمان دو اثر هنری که در این آیین از آنها رونمایی می‌شود به بیان خاطرات امامعلی کونانی از آزادگان دفاع مقدس و اهل شهرستان کوهدشت می‌پردازد.

وی با بیان اینکه کتاب بی‌نشان و مستند ایمان نمونه‌ای از یک گنجینه عظیم و منبع بی‌پایان از سال‌های مجاهدت خاموش آزادگان لرستان است، گفت: حوزه هنری در راستای مأموریت خود و ثبت و ضبط خاطرات آزادگان همت جدی دارد.

سپهوند با تأکید بر اینکه رنج‌های اسارت، سال‌‌های دور از خانه و خانواده و شکنجه‌ها و مصیبت‌هایی که آزادگان ما در رژیم عراق پشت سر گذاشتند را نمی‌توان به سادگی تشبیه کرد، گفت: غیر از زبان هنر چاره‌ای جز ثبت خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس وجود ندارد.

رئیس حوزه هنری استان لرستان با اشاره به اینکه کدام ذهن خلاق و کدام‌ هنر می‌تواند چنین شخصیت‌های قدرتمند و صبوری را در خیال خود خلق کند، افزود: هنرمندان ما از این فرصت‌ها استفاده کرده، گنجینه خاطرات را استخراج و به محتوای مورد استفاده تبدیل کنند.

وی با اشاره به کهنسال شدن نسل جنگ بر لزوم تسریع در ثبت این گنجینه عظیم تأکید کرد و گفت: از فرصت، ظرفیت و گنجینه دفاع مقدس برای فعالیت‌های هنری و فرهنگی استفاده کنیم و نگذاریم دیر شود.

انتهای پیام
captcha