فیلم «۲۸۸۸» را به شهدای خلبان دفاع مقدس تقدیم می‌کنم
کد خبر: 4034975
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
علی اوجی:

فیلم «۲۸۸۸» را به شهدای خلبان دفاع مقدس تقدیم می‌کنم

تهیه کننده فیلم 2888 گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس دو هزار و ۸۸۸ شهید خلبان داریم از همین رو این فیلم را به تمام این شهدا و همه خلبانان جنگ است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «۲۸۸۸» با حضور عوامل در مرکز همایش برج میلاد، ۱۹ بهمن‌ماه برگزار شد.

در این جلسه علی اکبر حیدری و کیوان علی محمدی، کارگردان، علی اوجی، تهیه کننده، کامبیز دیرباز، نرگس محمدی، شیرین اسماعیلی، سیاوش مفیدی، عادله گرشاسبی، بازیگران، کامران خلج، طراح گریم، سامان احتشامی، آهنگساز، مهدی اصلانی، فیلمبردار و سیاوش پور خلیلی، تدوینگر حضور داشتند.

در ابتدای جلسه علی اوجی، تهیه کننده فیلم 2888 اظهار کرد: باید بگویم در طول هشت سال جنگ تحمیلی ۲۶۵ خلبان شهید داشته‌ایم. در کنار این شهدا، باید تعداد زیادی خلبان مفقودالاثر و آزاده را هم اضافه کرد. برای همین این فیلم تقدیم به همه این قهرمانان وطن است. در ضمن در جلسه امروز تعداد زیادی از خلبانان جنگ حضور دارند که دوست دارم همگی آنها را ایستاده تشویق کنیم.

وی افزود: من در این جشنواره سه فیلم دارم که هر سه کار آثار سختی هستند اما اینکه در کدام یک از آنها جایزه سیمرغ به دست می‌آورم، باید به انتظار نشست تا در نهایت تصمیم هیئت داوران را متوجه شد. درباره پژوهش‌های فیلم باید بگویم دو سال زمان صرف کارهای تحقیقاتی این اثر شده است. منظورم هم از تحقیق نیز سرچ اینترنتی نیست، بلکه تحقیقات میدانی و کتابخانه‌ای مفصل است.

اوجی متذکر شد: کارگردان این فیلم کار سخت را انتخاب کردند چون می‌توانستند با محور قرار دادن یک قهرمان داستان خود را پیش ببرند اما فیلمسازان ترجیح دادند تمام هشت سال جنگ را محور قرار دهند و در آن به قهرمانان متعددی توجه داشته باشند.

وی، درباره صداپیشگان مطرح فیلم بیان کرد: ما نمی خواستیم از نام صداپیشگان سوء استفاده کنیم تا اثرمان دیده شود بلکه تنها هدف ما این بود وقتی قرار است صدای قهرمانان وطن پخش شود، چهره‌های مطرح این کار را انجام دهند تا با کیفیت بالایی این امر صورت گیرد.

فیلم «۲۸۸۸» را به شهدای خلبان دفاع مقدس تقدیم می‌کنم

علی اکبر حیدری، یکی از کارگردانان فیلم هم درباره چرایی ساخت این فیلم گفت: می‌خواستیم فیلمی بسازیم که تا به حال در ژانر دفاع مقدس شبیه آن را ندیده باشید. شاید این شکل کار کمی برای تماشاگر تازه باشد، ولی تلاش کردیم قهرمانانی را به تصویر بکشیم که کارشان اعجاب انگیز بوده است.

وی درباره همکاری با بازیگران تاکید کرد: با بازیگران فیلم بسیار راحت بودیم حتی باید بگویم با بهترین گروه ممکن همکاری کردیم. درباره جذابیت کار هم باید بگویم فکر می‌کنم با توجه به فرمت جدید قادر خواهیم بود در جذب تماشاگر موفق باشیم.

حیدری با بیان اینکه فیلم را با سختی فراوان ساختیم، تصریح کرد: شاید هر اندازه از سختی‌های این کار بگویم، کم است. برای این فیلم تحقیقات بسیاری انجام شده تا نتیجه مقبولی از کار به دست آید.

کیوان علی محمدی، کارگردان این فیلم نیز با چشمان گریان بیان کرد: اگر قهرمانان شهید خلبان نبودند، امروز کشور ما به این شکل باقی نمی‌ماند. من به لحاظ روحی اصلاً نمی توانم در جلسه حضور داشته باشم، چون گریه امانم نمی‌دهد برای همین با کمال معذرت جلسه را ترک می کنم و ادامه صحبت‌ها را به دوستانم می سپارم.

شیرین اسماعیلی، بازیگر فیلم گفت: برای من افتخار دارد که در چنین فضایی قرار گرفتم که محورش قهرمانان خلبان هستند. این اتفاق با یاری دو کارگردان بسیار خوب فیلم صورت گرفته است. درباره جایزه سیمرغ هم باید بگویم من هم دوست دارم که این جایزه را کسب کنم اما نظر هیئت داوران دارای اهمیت است.

انتهای پیام
captcha