توقف مذاکرات تشکیل کابینه عراق از سوی مقتدی صدر
کد خبر: 4033969
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴

توقف مذاکرات تشکیل کابینه عراق از سوی مقتدی صدر

فراکسیون جریان صدر اعلام کرد به دستور مقتدی صدر رهبر این جریان، رایزنی‌ها درباره تشکیل دولت آینده عراق را متوقف کرده است.

به گزارش ایکنا ‌به نقل از المیادین، فراکسیون جریان صدر عراق اعلام کرد که به دستور مقتدی صدر، نمایندگان عضو این فراکسیون تا اطلاع ثانوی در رایزنی‌های تشکیل دولت و همچنین جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور شرکت نخواهند کرد.
حسن العذاری، رئیس فراکسیون صدر عراق در پارلمان این کشور طی کنفرانس خبری امروز شنبه گفت که گفت‌وگو و رایزنی‌ها با سایر فراکسیون‌ها در راستای تشکیل دولت تا اطلاع ثانوی تعلیق شده است.

او گفت که این تصمیم شخصاً از سوی مقتدی صدر، رئیس جریان صدر گرفته شده است. رئیس فراکسیون صدر همچنین اعلام کرد نمایندگان جریان صدر در جلسه روز دوشنبه پارلمان عراق شرکت نخواهد کرد. او از نمایندگان به جز معاون اول رئیس پارلمان خواسته در این جلسه شرکت نکنند.

قرار بود دوشنبه این هفته (هفتم فوریه) پارلمان عراق جلسه انتخاب رئیس جمهور را از بین 25 گزینه برگزار کند. هنوز مشخص نیست علت تعویق مشارکت در جلسات چه بوده است.

مقتدی صدر شب گذشته بعد از انتقادها از نامزدی هوشیار زیباری، نامزد حزب دموکرات کردستان عراق برای ریاست جمهوری طی توییتی نوشت: اگر نامزد متحد ما، حزب دموکرات برای ریاست جمهوری - یا هر نامزدی- شرایط لازم برای این سمت را نداشت، من از نمایندگان ائتلاف صدر می‌خواهیم به او رأی ندهند.

از سوی دیگر، قوه قضائیه عراق اعلام کرد که اتهام هوشیار زیباری، نامزد حزب دموکرات کردستان برای ریاست جمهوری عراق مبنی بر پرداخت غیرقانونی وجوه را بررسی می‌کند. این قوه از دادگاه فدرال خواسته در این پرونده ورود کند.

انتهای پیام
captcha