درخواست جواد عزتی از مسئولان جشنواره/ فکری به حال جایگاه خبرنگاران کنید + فیلم
کد خبر: 4032833
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵

درخواست جواد عزتی از مسئولان جشنواره/ فکری به حال جایگاه خبرنگاران کنید + فیلم

جواد عزتی، بازیگر فیلم سینمایی «مرد بازنده» در نشست خبری فیلم گفت: من از دوستانی که جشنواره را برگزار می‌کنند تقاضا دارم فکری به حال جایگاه عکاسان و خبرنگاران کنند چون وقتی آنها کار می‌کنند، حق این را دارند که در جلسه حضور داشته باشد برای همین من از آنها معذرت می‌خواهم.

به گزارش ایکنا، نشست خبری فیلم سینمایی «مرد بازنده» در سالن سعدی مرکز همایش های برج میلاد امروز ۱۱ بهمن‌ماه برگزار شد.

در این جلسه محمدحسین مهدویان، کارگردان، کامران حجازی، تهیه کننده، جواد عزتی، بازیگر، هادی بهبود، فیلمبردار، آناهیتا درگاهی، بازیگر، رعنا آزادی ور، بازیگر، پهلوانزاده، تدوینگر، امیر بنان، تهیه کننده حضور داشتند.

مهدویان در پاسخ به سوال اول، مبنی بر اینکه چرا قهرمان‌های فیلم‌هایش همگی معترض هستند، گفت: این سوال محصول پیش فرضی است که در آن داوری وجود دارد. من با چنین اتفاقی موافق نیستم، زیرا در فیلم‌های من قهرمانان معترض نیستند. فیلم‌های من بر اساس شخصیت‌های واقعی ساخته نشده است، ولی نمی‌توانم کتمان کنم از اطراف خود انرژی و ایده می‌گیرم.

وی افزود: من در کارهایی که انجام داده‌ام، از نظرات و نقدهایی که دستم می‌رسد استفاده می‌کنم. درباره فیلم مرد بازنده هم باید بگویم از نگاه من این فیلم کاملاً ایرانی است و متناسب با همه ایرانیان ساخته شده است.

کارگردان فیلم مرد بازنده ادامه داد: فیلم شخصیت‌های خود را تعریف می‌کند و من تصمیم ندارم در نشست‌های خبری پیرامون شخصیت‌های فیلمم توضیح دهم. همچنین درباره قسمت دوم فیلم هم باید بگویم فعلا تصمیمی برای ساخت بخش دوم فیلم را ندارم و باید زمان بگذرد تا بتوانم پیرامون آن تصمیم‌گیری کنم.

مهدویان درباره انتخاب عزتی، گفت: جواد عزتی ستاره تکرارنشدنی در سینماست که هر کارگردانی دوست دارد او را در کارش داشته باشد. او از عهده هر نقشی بر می‌آید. همچنین با هم دوست هستیم و از حضور یکدیگر در کار لذت می‌بریم.

این فیلمساز درباره روند فیلمسازی خود توضیح داد: تمام تلاش خود را می‌کنم کارهایم به یکدیگر آسیبی نرساند. ما به صورت گروهی کارمان را پیش می‌بریم. درباره تعداد کارهایم هم باید بگویم من به خیلی از کارها پاسخ منفی می‌دهم و اگر قرار باشد به همه آثار پیشنهاد مثبت دهم، تعداد کارهایم بسیار بالاتر خواهد رفت.

مهدویان با بیان اینکه نام فیلم برگرفته از قضاوت برخی افراد است که پیرامون قهرمان فیلم قضاوت می‌کنند البته قضاوت شخصی من چنین نیست، اظهار کرد: من از همکاری با بازیگرانی که با آن‌ها سابقه همکاری دارم، راضی هستم و ترس این را ندارم که نقش یا کارشان تکراری شود چون به ظرفیت ها و توانایی آنها ایمان دارم.

در ادامه نشست جواد عزتی، بازیگر فیلم هم گفت: از اظهار نظر دوستانی که مرا در بازیگری تشویق می‌کند، بسیار ممنون هستم من در بازیگری تلاش می کنم در کارهایم تصویری جدیدتر و بهتر از خود ارائه دهم.

وی درباره نقش خود نیز چنین توضیح داد: هر نقشی به اندازه خود چالش داشته و سختی‌هایی نیز طبیعتاً به همراه دارد، به ویژه کارهایی که قرار است نقش فردی بزرگتر از سن واقعی بازیگر ایفا شود. روی فیلمنامه این کار، دو سال است که مهدویان کار می‌کرد و من نیز در جریان آن بودم اما فکر نمی‌کردم نقش اول آن را قرار است من بازی کنم برای همین وقتی فیلم به من پیشنهاد شد، برایم بسیار جالب بود. این فیلم به نظر من یکی از بهترین آثار مهدویان است که من افتخار حضور در آن را داشتم.

این بازیگر تاکید کرد: من از دوستانی که جشنواره را برگزار می‌کنند تقاضا دارم فکری به حال جای عکاسان و خبرنگاران کنند چون وقتی آنها کار می‌کنند، حق این را دارند که در جلسه حضور داشته باشد برای همین من از آنها معذرت می‌خواهم.

وی درباره نتیجه کارش گفت: به شخصه از چیزی که روی پرده دیدم، بسیار راضی هستم البته من پیشتر نقش فرد سالمند را بازی کردم اما آن کارها طنز بودند.

آناهیتا درگاهی نیز درباره نقش خود گفت: من نقشم را در فیلم بسیار دوست دارم، چون تماشاگر تا انتها نمی‌تواند تشخیص دهد آیا بهار (نقشی که در فیلم بازی می کرد) قاتل است یا خیر، برای همین خوشحالم چنین نقشی را بازی کردم.

این بازیگر درباره تجربه همکاری با مهدویان، گفت: خیلی خوشحالم با چنین فیلمسازی همکاری داشتم، چون به شدت کارش را می‌شناسد همچنین از همبازی شدن با جواد عزتی بسیار خرسند هستم.

رعنا آزادی ور، دیگر بازیگر فیلم هم درباره نقش خود توضیح داد: برای من نقشی که بازی کردم، بسیار تجربه خوبی بود و خیلی خوشحالم با آقای مهدویان کار می‌کنم چون از همکاری با او لذت می‌برم.

امیر قنات، تهیه‌کننده فیلم در بخش دیگری از نشست تاکید کرد: ۲۲ سال است که با آقای مهدویان دوستی دارم. دوستی ما از زمان دانشگاه شروع می‌شود. همچنین ما با این گروه چند پروژه کار کرده‌ایم که «مرد بازنده» یکی از آنهاست.

بابک کریمی طاری، طراح صحنه فیلم مرد بازنده نیز درباره لوکیشن‌های فیلم چنین توضیح داد: این اولین تجربه کار من با مهدویان است. درباره دکورها هم باید بگویم، تمام آنها ساخته شده است.

انتهای پیام
captcha