تشریح طرح‌های مرکز خدمات حوزه برای رفع مشکلات طلاب
کد خبر: 4030850
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

تشریح طرح‌های مرکز خدمات حوزه برای رفع مشکلات طلاب

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تقویت حوزه‌های علمیه استان‌ها موجب تقویت دین و فرهنگ مردم می‌شود گفت: مرکز خدمات این آمادگی را دارد که اگر در شهر‌ها دروس خارج راه‌اندازی شود محل سکونت اساتید را تأمین کند.

سید‌جمال‌الدین میرمحمدیان، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشوبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید‌جمال‌الدین میرمحمدیان، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، روز گذشته، 3 بهمن در نشست با مدیران مراکز حوزوی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تمام دغدغه مرکز خدمات حل مشکلات طلاب است و خدمت برای سربازان امام زمان(عج) یک افتخار محسوب می‌شود و حرکت‌های خوبی هم در این مدت کوتاه صورت گرفته که مقام معظم رهبری هم مدیریت جهادی را از مسئولین مطالبه دارند.

وی افزود: وام‌های معیشتی و مسکن برای طلاب پرداخت می‌شود و در حوزه درمان، ارائه خدمات به مستمری‌بگیرها نسبت به سال گذشته سه برابر شده و در مسئله مسکن به دنبال این هستیم که یک سرمایه‌گذاری جدی صورت گیرد.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تصریح کرد: غربالگری طلابی که از حوزه انصراف داده‌اند و یا رشد تحصیلی در 10 سال گذشته نداشته‌اند، صورت گرفته و قبل از هرگونه تصمیم‌گیری به آنها اطلاع داده شده و درخواست می‌شود در طول 6 ماه تکلیف خود را با مسئله تبلیغ و تحصیل مشخص کنند.

وی ادامه داد: در مسائل ورزش و جلسات مستمر اخلاق برای خانواده‌های طلاب باید برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد و کار مرکز خدمات مقدمه‌ای برای تحصیل و تبلیغ طلاب است و باید نسبت به خروجی محور بودن حوزه عنایت ویژه‌ای صورت گیرد.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان بیان کرد: باید در جذب طلاب برای حوزه‌های علمیه افراد مستعد و کارآمد انتخاب شوند و برای تربیت مبلغ، پژوهشگر و … برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته و حرکت‌ها به سمت تمدن‌سازی و جامعه‌سازی اسلامی باشد که از مهم‌ترین مطالبات رهبر انقلاب است که لازمه آن همراهی مرکز  خدمات، حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی گفت: فعالیت‌ها باید در جهت هدفمندی و حل مشکلات باشد و فرهنگ، زیرساخت تمدن است و در فرهنگ‌سازی‌ها اقدامات مؤثر صورت گیرد و متولی این امر روحانیت و حوزه‌های علمیه بوده که بعد از چهل سال قابل قبول نیست که برنامه‌های اولیه را طرح کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اضافه کرد: حوزه امروز برای مساجد، همه نهاد‌ها، سازمان‌ها و تبلیغ و … برنامه‌ریزی کرده و طلبه تربیت کند که یکی از محورها، تربیت در جهت ساخت جامعه اسلامی باشد و امروزه نیاز به مبلغ و امام‌جمعه داریم. حوزه باید دغدغه‌های رهبر انقلاب را برآورده کند و مدیران مدارس در این مسئله باید کمک کنند و برخی مشکلات در جهت مواز‌ کاری‌ها صورت می‌گیرد که می‌توان در جلسات نهادهای حوزوی این مسئله را حل کرد و وظایف هر مجموعه مشخص شود.

میرمحمدیان در پایان گفت: تقویت حوزه‌های علمیه استان‌ها موجب تقویت دین و فرهنگ مردم خواهد شد و مرکز خدمات این آمادگی را دارد که اگر در شهر‌ها دروس خارج راه‌اندازی شود مسکن استاد آن درس را تأمین کند.

انتهای پیام
captcha