قرآن با فاطمه(س) در جهان جاری شد
کد خبر: 4030204
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

قرآن با فاطمه(س) در جهان جاری شد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه اسلام برای نقد سازنده ارزش قائل است، گفت: مقام حضرت زهرا(س) فراتر از درک ما است کمااینکه قرآن و عترت از طریق فاطمه‌زهرا(س) در جهان جاری شد.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، با دعوت همگان به کسب توشه تقوای الهی و دوری از صفات ناپسند، اظهار کرد: توشه‌ تقوا انیس و مونس انسان در سرای آخرت است.

وی با اشاره به سخنان مؤمنان بهشتی با مجرمان جهنمی در آیه ۴۴ سوره اعراف در قرآن، گفت: بهشتیان از جهنمیان سؤال می‌پرسند به طوری ‌که اهل بهشت می‌گویند که آنچه خدا به ما وعده داده بود به آن رسیدیم و اهل جهنم نیز به سزای اعمال خود رسیدند.

شاهرخی با تأکید بر اینکه انسان‌های دنیاطلب در دنیا مؤمنان را سرزنش می‌کنند و در آخرت باید مجازات آن را ببینند، ادامه داد: به استناد آیه ۴۴ سوره اعراف ظالمین کسانی هستند که مانع مسیر مستقیم الهی شدند و با تبلیغات مسموم ایحاد شک و شبهه کرده، صراط مستقیم را کج نشان می‌دهند و جلوی مسیر الهی را گرفتند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه همه انحرافات و مفاسد در مفهوم ظلم و ستم جمع می‌شود ظالمان را گمراهانی که خود گمراه هستند و دیگران را به گمراهی می‌کشانند توصیف کرد و گفت: یکی از دعاهای ما رسیدن به وعده های بهشتی خداوند متعال باشد.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه اسلام دین امر به معروف و نهی از منکر است و برای نقد و انتقاد ارزش قائل است، افزود: در اسلام تهمت، عیب‌جویی و شایعه‌پراکنی وجود ندارد و تهمت زدن به انسان‌ها در انسان ممنوع است چرا که تهمت، مجموع دروغ و غیبت است.

وی با بیان اینکه جامعه نیازمند نقد است ولی نقد باید مبتنی بر آداب اسلامی باشد و از طرفی افراد در جامعه اسلامی باید انتقادپذیر باشند به کاهش میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در استان اشاره کرد و گفت: کاهش مرگ و میر ناشی از گسترش واکسیناسیون است و عقل و شرع به ما می‌گوید همگان باید در جهت افزایش ضریب واکسیناسیون اهتمام داشته باشند.

شاهرخی با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری به ولادت دخت نبی مکرم اسلام اشاره کرد و گفت: در میان نعمت‌هایی که خداوند متعال به نبی مکرم اسلام داد، دو نعمت قرآن و عترت سرآمد نعمت‌ها هستند کمااینکه قرآن و عترت از طریق حضرت زهرا(س) و ذریه آن حضرت در جامعه جاری شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه مقام حضرت فاطمه‌زهرا(س) فراتر از درک ما و آنچه بر ما اولویت دارد اقتدای به آن حضرت در جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی، دینی و قرآنی است، ادامه داد: ولادت امام راحل(ره) همزمان و ولادت دخت نبی مکرم اسلام است. امام راحل با قیام خود عدالت‌خواهی را گسترش داد، پنجه در پنجه زورگویان عالم انداخته، اسلام ناب را احیا و به مسلمانان عزت و شکوه هدیه کرد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه، گفت: در این سفر مباحث فراوان در حوزه‌های مختلف با هدف توسعه مبادلات بین دو کشور دنبال شد و انتظار می‌رود مسئولان با اجرایی کردن مصوبات این سفر گام مهمی در جهت صادرات محصولات کشاورزی و واردات تکنولوژی و فناوری و توسعه کشور بردارند از طرفی رزمایش ایران، چین و روسیه برای دوستان ما امیدبخش است و هشداری برای ناقضان قوانین بین‌المللی است تا بدانند ایران در حفظ منافع ملی ثابت قدم است.

انتهای پیام
captcha