بستر اعزام زائر به سوریه از فرودگاه مشهد ایجاد می‌شود
کد خبر: 4029442
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶

بستر اعزام زائر به سوریه از فرودگاه مشهد ایجاد می‌شود

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: بستر اعزام زائران استان خراسان رضوی برای  سفر زیارتی به سوریه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد نیز در دستور کار سازمان حج و زیارت استان قرار گرفته است.

 اعزام زائر به سوریه عباس خداشناس، مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص نحوه ثبت نام و اعزام زائران به عتبات و عالیات بیان کرد: با راه‌اندازی طرح نوین عتبات عالیات استانی که از آذرماه سال‌جاری آغاز شده در شرایط ثبت نام از زائران تسهیل به عمل آمده است.

وی در خصوص مزایای راه‌اندازی این سامانه اظهار کرد: در این طرح برای تمامی زائران از طبقات مختلف اقتصادی بسته زیارتی مناسب ارائه می‌شود و محدودیت‌های قبلی حوزه خدمات حذف شده که در طرح نوین عتبات این مهم به خوبی دیده می‌شود.

خداشناس اضافه کرد: در طرح نوین عتبات با توجه به فرآیندهای اصلاح شده، فعالیت بدون رقابت منفی و تسهیل بیشتر سفر و ایجاد تنوع در بسته‌های سفر در نظر گرفته شده است.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی تصریح کرد: در این طرح، نیاز به بروزرسانی آموزش‌های کارگزاران زیارتی و اطلاع از شرایط جدید اعزام زائران مورد اهتمام است و اطلاع‌رسانی مناسب به زائران در این زمینه انجام خواهد شد.

وی از مهمترین مزایای خاص راه‌اندازی این طرح را تنوع در بسته‌های سفر، امنیت، بیمه،  خدمات پزشکی و غیره عنوان کرد و افزرود: خوشبختانه طرح نوین عتبات و عالیات مورد استقبال خوب هم استانی‌ها قرار گرفته است.

خداشناس افزود: ثبت نام مشتاقان سفر به عتبات عالیات از طریق سایت atabatorg.haj.ir و یا مراجعه به دفاتر مجاز خدمات زیارتی اعلام شده انجام خواهد شد.

مدیرروابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی تصریح کرد: این سایت، تحت پوشش حج و زیارت استان است و لیست دفاتر تحت پوشش حج وزیارت برای علاقه‌مندان و مشتاقان زیارت عتبات و عالیات از طریق سامانه kargozaran.haj.ir قابل مشاهده است.

وی عنوان کرد: همچنین ثبت‌نام از زائران برای زیارت عتبه سوریه نیز در سایت ziarat.haj.ir انجام می‌شود و در حال حاضر اعزام زائران به سوریه از تهران صورت می‌گیرد.

خداشناس در خصوص روند اقدامات انجام شده برای اعزام زائران به عتبه سوریه از مشهد ابراز کرد: در این راستا نیز  بستر اعزام زائران استان خراسان رضوی برای زیارت از عتبه سوریه از طریق  فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد نیز در دستور کار سازمان حج و زیارت استان قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha