سخنان حضرت علی(ع) را در زندگی پیاده کنیم
کد خبر: 4028244
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴

سخنان حضرت علی(ع) را در زندگی پیاده کنیم

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: سخنان امام علی(ع) انسان را زنده می‌کند و باید این جملات و بیانات را در زندگی خودمان پیاده کنیم.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، شامگاه امروز، ۲۲ دی در جلسه هیئت علماء ارومیه، که در مسجد حاجی‌خان برگزار شد، با بیان این ذکر آخرت از جمله مسائلی بوده که در تربیت انسان مؤثر است، اظهار کرد: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه اغلب مسائل و مباحث را به آخرت سوق داده است، چرا که حضرت به این امر واقف بودند که مسئله یاد قیامت در تربیت انسان مؤثر است و بعد از معرفت به خداوند تبارک و تعالی که انسان را از گناه باز می‌دارد آخرت است.

وی با اشاره به اینکه سخنان امام علی(ع) انسان را زنده می‌کند و باید این جملات و بیانات را در زندگی خودمان پیاده کنیم، افزود: ما باید در زندگی خود به یاد قیامت باشیم و این امر بر زندگی و اعمال ما سایه بیاندازد و انسان باید خود را همیشه در مسیر خداوند متعال ببیند.

امام‌جمعه ارومیه ادامه داد: نباید نهج‌البلاغه در زندگی ما مورد غفلت قرار گیرد و باید همیشه با این کتاب انس بگیریم، امام علی(ع ) در نهج البلاغه بیان می‌کند: «که در قیامت خداوند همه انسان‌ها را از قبر خارج خواهد کرد و وجود بشر را از بطن تمام پرندگان و حیواناتی که لاشه‌های انسان را خورده‌اند، به سمت حساب و کتاب و معاد الهی خواهد آورد و انسان آنجا چاره‌ای نخواهد داشت و تمام چاره‌ها و حیله‌ها از دست خواهد رفت و ترس‌ها به نهایت خود خواهد رسید.»

وی با بیان این که برخی اعمال در زندگی انسان تاثیر بسیاری دارند، عنوان کرد: دائم‌الوضو بودن به زندگی انسان معنویت می‌بخشد و بزرگان دائم‌الوضوء بودند و این امر خصوصا قبل از خواب بسیار تأکید شده است.

حجت‌الاسلام قریشی گفت: دومین مسئله‌ای که در زندگی انسان و تقویت معنویت مؤثر است، ذکر تسبیحات حضرت زهرا(س ) است که امام صادق(ع) بیان می‌کنند ما به فرزندان خودمان یاد می‌دهیم که تسبیحات حضرت زهرا(س) را بگویند و این مسئله از هزار رکعت نماز مستحبی بالاتر است.

وی سجده بر مهر کربلا را از دیگر مباحثی عنوان و تصریح کرد: این کار در تربیت و تقویت معنوی انسان مؤثر است و  باید به مسئله نماز جماعت اهمیت داد و بهتر این است که طلبه و عالم خودش امام جماعت باشد و اگر در جایی نماز جماعت برگزار شود خداوند به آن جا لطف و عنایت دارد.

وی اضافه کرد: نماز شب و تهجد شبانه و راز و نیاز با خداوند متعال از دیگر مسائلی است که انسان را در رسیدن به مقصد معنوی کمک می‌کند و بزرگان بیان کرده‌اند که محال است انسان به جایی برسد اما اهل تهجد شبانه نباشد.

انتهای پیام
captcha