کوتاهی در ایجاد شبکه ملی اطلاعات آثار مخربی دارد
کد خبر: 4026946
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
امام جمعه جیرفت:

کوتاهی در ایجاد شبکه ملی اطلاعات آثار مخربی دارد

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه کشور باید در کنار استفاده از اینترنت بین‌المللی از شبکه ملی اطلاعات برخوردار باشد، تاکید کرد: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات یک ضرورت است و کوتاهی و تعلل در ایجاد آن آثار مخربی بر نسل جوان خواهد داشت.

حجت‌الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت

به گزارش ایکنا از کرمان حجت‌الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جیرفت با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: حضور امت ولایتمدار در برنامه‌های بزرگداشت این دو شهادت شایسته تقدیر بوده و هست.

امام جمعه جیرفت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهیدسلیمانی و ستاد بزرگداشت، ادامه داد: برخورد حذفی دشمن با محتوای مربوط به شهید سلیمانی بیانگر ترس آنان و زیرسلطه استکبار بودن فضای مجازی است و رهبری بارها با بصیرت و آگاهی، مسئولان را به مدیریت فضای مجازی سفارش کرده که در این راستا راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات یک ضرورت است و کوتاهی و تعلل در ایجاد آن آثار مخربی بر نسل جوان خواهد داشت.

تارم افزود: کشور باید توام با استفاده از اینترنت بین‌المللی از شبکه ملی اطلاعات برخوردار باشد و مسئولان به ویژه وزارت ارتباطات باید سرعت ایجاد، گستردگی و کیفیت آن را با جدیت در دستور کار قرار دهد و رسانه ملی نیز همگام با آن ارتقای سواد رسانه‌ای را دنبال کند.

وی گفت: در متاورس که قرار است آینده شبکه‌های مجازی را رقم بزند به جای محتوا، خود افراد در فضای مجازی حضور خواهند داشت و دیگر بحث مکان و مرزهای جغرافیایی از بین خواهد رفت. لذا مسئولان به ویژه مسئولان فرهنگی باید بسترهای لازم برای مدیریت این فضا را فراهم کنند تا این تهدید به یک فرصت بزرگ تبدیل شود.

امام جمعه جیرفت اظهار کرد: از حضور مسئولان کشوری و دولتمردان در میان سیل زدگان جنوب کرمان سپاسگزاریم و انتظار از دولت مردمی نیز همین است زیرا مردم جنوب کرمان با وجود آسیب‌های سیلاب به گرمی از مسئولان کشوری استقبال کرده و امید است هیئت دولت اجرای مصوبات و رفع مشکلات را تسریع کند.

تارم افزود: حدود 90 درصد از مردمان جنوب کرمان به دولت سیزدهم رای داده‌اند و انتظار دارند در اولین فرصت شخص رئیس جمهور به جنوب کرمان سفر داشته باشد تا مردم بتوانند ایشان را ملاقات کنند.

امام جمعه جیرفت در ادامه بیان مطالبات مردمی از دولت پرداخت و افزود: از مطالبات مطرح شده در سفر معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشاورزی به جنوب کرمان آن است که حداقل فرمانداری جیرفت به فرمانداری ویژه ارتقا یابد تا با تفویض اختیار استاندار بسیاری از مشکلات منطقه بر طرف شود. همچنزن استقرار هلال‌احمر جنوب کرمان، پایانه هوایی جهت صادرات محصولات کشاورزی و اهمال وام‌های کشاورزی از دیگر مطالبات مطرح شده هستند.

انتهای پیام
captcha