هنرمندان نسبت به ساخت فیلم در موضوع شهدا اهتمام کنند
کد خبر: 4026524
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

هنرمندان نسبت به ساخت فیلم در موضوع شهدا اهتمام کنند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: از تمامی هنرمندان و متولیان عرصه‌ هنر از جمله وزارت ارشاد می‌خواهم نسبت به ساخت فیلم و تئاتر با موضوع شهدا و دفاع مقدس اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 15 دی‌ماه، در اولین همایش بزرگداشت شهدای مرزبانی آذربایجان شرقی، توجه به فضای مجازی و حضور فعالانه در شبکه‌های اجتماعی را از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های مختلف در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی برشمرد و اضافه کرد: انتقال یاد و نام و وصیت شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم بدون حضور در این فضا ممکن نیست و باید در این مسیر فعالانه عمل کنیم.

وی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جامعه هنری کشور درخواست کرد تا با تمام توان و امکانات خود وارد عرصه فضای مجازی شده و مانع از میدان داری دشمنان شوند، چرا که هر گونه عقب نشینی در این حوزه باعث نفوذ اهداف و ایده های دشمنان علیه کشور و نظام خواهد شد.

آل‌هاشم همچنین از شورای اسلامی شهر و شهرداری‌ها خواست تا در نامگذاری معابر، کوچه‌ها و محلات که مختص شهدای گرانقدر هستند، اهتمام جدی و شایسته از خود نشان دهند.

امام جمعه تبریز، با بیان اینکه حیثیت، آبرو، شرف و امنیت امروز را مدیون خون پاک شهدا هستیم، یادآور شد: حراست و حفاظت از خون شهدا وظیفه ذاتی و اصلی ماست و رسالت ما از زمان حاضر نسبت به شهدا بسیار سنگین و خطیر است و باید پرداختن به شهدا و خانواده‌های آنها به گونه‌ای نشر یابد که نسل جوان و نوجوان با شهدا بیش از پیش آشنا شوند.

وی تقدیم ۱۰ هزار شهید توسط مردم آذربایجان‌شرقی در طول دوران دفاع مقدس را نشانه‌ای ولایت مداری و فداکاری این خظه در دفاع از کیان میهن اسلامی یاد کرد و گفت: نیروی انتظامی قهرمان در آذربایجان‌شرقی تاکنون ۸۴۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که ۴۰ نفر از آنها جزو رزمندگان یگان مرزبانی است که یاد و نام آنها باید همواره زنده نگه داشت.

انتهای پیام
captcha