مؤسسات قرآنی فعال الیگودرز مورد حمایت قرار بگیرند
کد خبر: 4026212
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
امام جمعه الیگودرز:

مؤسسات قرآنی فعال الیگودرز مورد حمایت قرار بگیرند

امام جمعه الیگودرز با ابراز خرسندی از وجود نونهالان و نوجوانان قرآنی در مؤسسات شهرستان الیگودرز خواستار حمایت بیشتر مسئولان از مؤسسات قرآنی فعال شد.

همایش شکوفه های نوربه گزارش ایکنا از لرستان، همایش قرآنی «شکوفه‌های نور» به مناسبت ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عصر دوشنبه، 13 دی در تالار کمال مجتع فرهنگی و هنری سیمرغ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان الیگودرز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم میثم محتشم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان الیگودرز به تشریح برگزاری این محفل نورانی پرداخت و گفت: این محفل نورانی، با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و تبیین نقش قرآن با الگوگیری از سیره فاطمی و مکتب شهید سلیمانی، با همکاری مؤسسات قرآنی برگزار شده است.

وی هدف از برگزاری این همایش قرآنی را آشنایی بیشتر نسل دوم انقلاب با محفل‌های قرآنی و نیز شخصیت بزرگ شهید سلیمانی بیان کرد و افزود: دشمنان نظام ما یا تاریخ نخوانه‌اد و یا با تاریخ شیعه آشنایی ندارند، زیرا اگر مقرر بود فرهنگ و جریان عظیم تشیع با ترور، قتل و اسارت از میان رفتنی باشد، هزار و چهارصد سال پیش در ماجرای کربلا با قطعه‌قطعه شدن پیکر پاک سالار شهیدان و پس از آن با از میان بردن مزار پاک آن امام همام، این جریان می‌بایست از میان می‌رفت اما تمام دسیسه‌گرانی که مرتکب چنین جنایاتی شدند، نام‌شان در لایه‌های مرداب‌گون تاریخ مدفون شد و و امروز ردی از آنان باقی نمانده اما حرم مطهر سیدالشهدا(ع) پس از چهارده قرن مأمن عاشقان و عارفان جهان است.

محتشم اضافه کرد: اگر پرچم شیعه با قطع شدن دستان پرچمداران میسر می‌شد، در کربلا با قطع شدن دو دست علمدار رشید کربلا، این پرچم برای همیشه می‌بایست بر زمین می‌افتاد اما گذر زمان، این پرچم سرخ را به دستان حاج قاسم سلیمانی سپرد تا هیچ‌گاه بر زمین نماند، و گرچه دستان پلید شیطان، دست  این سرباز ولایت را نیز بر زمین انداخت اما پرچم شیعه هیچ‌گاه بر زمین نخواهد ماند و به اراده الهی به‌زودی بر بلندترین قله تاریخ برافراشته خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز گفت: این برنامه آغازی بر فعالیت‌ها و همایش‌های مؤسسات قرآنی خواهد بود و بعد از این مؤسسات به‌صورت فصلی به اجرای چنین برنامه‌هایی خواهند پرداخت.

محتشم در پایان ضمن اشاره به اینکه این برنامه از سری برنامه‌های کنگره ملی شش هزار و سیصد شهید گلگون‌کفن استان لرستان است، ثواب این برنامه را به روح مطهر حضرت فاطمه‌زهرا(س) و سردار سلیمانی تقدیم کرد.

در ادامه این مراسم نیز حجت‌الاسلام سرلک، امام جمعه الیگودرز در این محفل نورانی ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س ) و سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به حاضرین در این محفل نورانی، با ابراز خرسندی از وجود این نونهالان و نوجوانان قرآنی در مؤسسات شهرستان الیگودرز خواستار حمایت بیشتر مسئولان شهرستان از مؤسسات قرآنی فعال شد.

وی  به تبیین اهمیت برگزاری محافل قرآنی در الیگودرز پرداخت و افزود: حضرت فاطمه‌زهرا(س) بزرگ‌ترین الگوی دفاع از ولایت و رسیدن به معنویت است.

امام جمعه الیگودرز گفت: ائمه‌اطهار(ع)علاقه ویژه‌ای به تلاوت قرآن داشتند، لذا گسترش فرهنگ قرآنی و سر لوحه قرار دادند دستورات قرآنی و ارتباط با کلام وحی  باعث عاقبت به‌خیری انسان‌ها می شود.

در این محفل نورانی قرآن نوگل‌های باغ معرفت زهرا خاکسار، فاطمه اداوی، پرنیا جدیدی، فاطمه خاکسار، محمدطاها جدایی، محمدجواد سرلک، علی خلیلی، امیرحسین زلقی، حسین رضایی و حسین سرلک در رشته‌های قرائت قرآن، تفسیر قرآن و حفظ جزء ۳۰ و مرثیه‌خوانی به اجرای برنامه پرداختند.

انتهای پیام
captcha