انقلاب جهاد دانشگاهی در حوزه سلول‌های بنیادی/ وظیفه ما حمایت است
کد خبر: 4024654
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸
وزیر بهداشت در بازدید از غرفه ایکنا بیان کرد:

انقلاب جهاد دانشگاهی در حوزه سلول‌های بنیادی/ وظیفه ما حمایت است

وزیر بهداشت و درمان گفت: جهادگران دانشگاهی در مرکز رویان توسط مرحوم دکتر کاظمی، انقلابی را در دهه 70 با استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌ها ایجاد کردند.

وزیر بهداشت در غرفه ایکنا حضور یافت

به گزارش ایکنا، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شامگاه چهارشنبه 8 دی، با حضور در نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی و بازدید از بخش‌های مختلف آن، در غرفه ایکنا نیز حضور یافت.

وزیر بهداشت در این بازدید با بیان اینکه امروزه در دنیا یک تحول در درمان بیماری‌ها ایجاد شده است، گفت: ما عادت داریم بیشتر بیماری‌ها را با دارو درمان کنیم که این یک عادت سنتی است.

وی، دومین تجارت دنیا بعد از نفت را دارو عنوان کرد و افزود: دنیا چاره‌ای ندارد جز اینکه برای درمان بیماری، به روش‌های مؤثر روی آورد.

عین‌اللهی با بیان اینکه خوشبختانه کشور ما در این روش‌ها پیشتاز است، اظهار کرد: جهادگران دانشگاهی در مرکز رویان توسط مرحوم دکتر کاظمی، انقلابی را در دهه 70 با استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌ها ایجاد کردند.

وی بیان کرد: این روش در دنیای امروز در قسمت‌های مختلف در حال استفاده است؛ الحمدلله در بازدید از نمایشگاه به همراه دکتر طیبی که از افراد بسیار مدیر و محقق هستند، آنچه در ذهنم بود را در واقعیت مشاهده کردم.

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه در جهاد دانشگاهی در حوزه سلول‌های بنیادی و روش‌های نوین غیردارویی برای تشخیص و درمان سرطان و مسائل ژنتیکی پیشرفت‌های بسیار خوبی انجام شده است، اظهار کرد: پزشکی در آینده به سمت ژن‌تراپی و سل‌تراپی خواهد رفت.

وی با اعلام حمایت وزارت بهداشت از این حوزه، ابراز کرد: در حوزه پژوهش حتما این را مدنظر قرار داده و قراردادهایی را با جهاددانشگاهی خواهیم بست؛ این اقدام را جزو وظایف اصلی خودمان می‌دانیم.

عین‌اللهی اظهار کرد: امروزه میلیون‌ها دلار در دنیا و کشور صرف دارو می‌شود اما روش‌های غیردارویی می‌تواند به عنوان یک روش نوین مؤثر باشد لذا نیاز است حمایت بیشتری از آن شود.

وزیر بهداشت در غرفه ایکنا حضور یافت

عین‌اللهی با اشاره به بخش گیاهان دارویی در نمایشگاه گفت: کشور ما در این حوزه، وضعیت بسیار خوبی دارد و مرجع بسیاری از کشورهاست.

انتهای پیام
captcha