رسانه‌ها زندگی عاشقانه‌ حضرت زهرا(س) را به تصویر بکشند
کد خبر: 4023113
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی:

رسانه‌ها زندگی عاشقانه‌ حضرت زهرا(س) را به تصویر بکشند

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی گفت: رسانه‌های ما اگر زندگی عاشقانه‌ حضرت زهرا(س) را به تصویر بکشند و از عشق و علاقه فوق‌العاده‌ ایشان به حضرت امیرالمؤمنین(ع) سخن بگویند و این مسئله را به نسل جوان معرفی کنند دیگر رسانه‌های غرب نمی‌توانند روزهای مناسبتی کاذب و دروغین فرهنگ غربی مانند ولنتاین را در کشور اسلامی ما تبلیغ کنند.

ایام فاطمیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، وحیده محمدلو، استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی، دوم دی‌ماه در مراسم عزاداری ایام فاطمیه در مدرسه علمیه الزهرا(س) خوی، اظهار کرد: لازم است سیره و سبک زندگی حضرت زهرا(س) به صورت رسا به مردم تبیین شود تا جوانان به جای الگوهای کاذب، الگوی واقعی را بشناسند.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) یک زن رشد یافته در همه ابعاد محسوب می‌شود و در عرصه‌های عبادت، خانواده و اجتماع در قله قرار داشته و افتخار تمام بانوان عالم محسوب می‌شود.

محمدلو بیان کرد: حضرت زهرا(س) الگوی ائمه معصومین بوده و براساس روایت نبی مکرم اسلام(ص) حضرت زهرا(س) معیار خشم و غضب خدا و رسولش بوده و هر کس فاطمه را خشنود کند خدا را خشنود کرده، هرکس ایشان را غضبناک کند خدا را غضبناک کرده است.

وی ادامه داد: روایات بی‌نظیر در شأن حضرت زهرا(س) و نزول حضرت جبرئیل به محضر ایشان و ملقب شدن دختر پیامبر به محدثه، نشانگر عظمت روحی فوق‌العاده او بوده و این مقامات عرفانی و معنوی نشان می‌دهد که زن مقام والایی در نزد خدا دارد و می‌تواند با اختیار خود بالاترین درجات معنوی را کسب کند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تولد حضرت زهرا(س) در هنگامی که اعراب در جاهلیت دختران خود را زنده به گور می‌کردند هدیه‌ای از جانب خدا برای نشان دادن عظمت شخصیت زنان و شکستن خرافات و سنت‌های غلط جاهلیت درباره زنان بود. 

وی گفت: اگر زنان ارزش واقعی خودشان که اسلام برایشان قائل شده را درک کنند، شجاعانه و آگاهانه می‌توانند در برابر تبلیغات غرب علیه زن پاسخگو باشند و از ضایع شدن حقوقشان توسط مدعیان حقوق بانوان، جلوگیری کنند.

محمدلو افزود: حضرت زهرا(س) یک همسر نمونه بود و در روایات داریم که اگر امیرالمؤمنین نبود برای فاطمه زهرا(س) هم‌کفوی پیدا نمی‌شد و حضرت بی‌اعتنا به زخارف دنیایی بودند این را هم در انتخاب امیرالمؤمنین برای ازدواج و هم موقع هدیه دادن لباس عروسیش به فقیر در شب عروسی نشان داد.

وی اضافه کرد: تعبیر حضرت امیرالمؤمنین درباره حضرت زهرا(س) «بهترین یار در انجام طاعت الهی است» و زن و شوهر باید این‌گونه همدیگر را در بهشتی شدن و رضایت خدا کمک کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی ادامه داد: رسانه‌های ما اگر در پی این هستند که زندگی عاشقانه‌ای را به تصویر بکشند از زندگی حضرت زهرا(س) و عشق و علاقه فوق‌العاده‌اش به همدیگر، سخن بگویند و اگر این مسئله به نسل جوان معرفی شود رسانه‌های غرب نمی‌توانند روزهای مناسبتی کاذب و دروغین فرهنگ غربی مانند ولنتاین و... را در کشور اسلامی ما تبلیغ کنند.

وی بیان کرد: تربیت مادرانه و فوق‌العاده حضرت زهرا(س) که دو امام تربیت کرد و دخترانی که پیام‌آور عاشورا بودند نشان از نقش مادری تأثیرگذار دارد.

محمدلو گفت: دفاع حضرت فاطمه(س) از حق خلافت امیرالمؤمنین(ع)، سخنرانی‌ها، رفتارها و روشنگری‌های او همگی حاکی از حضور تأثیرگذار اجتماعی زنان است؛ ایشان در قضیه فدک نه به خاطر مال دنیا بلکه به‌دلیل دفاع از حق خلافت حضرت علی(ع) قیام کرد.

انتهای پیام
captcha