شهادت در انقلاب اسلامی ترجمان جدیدی پیدا کرد
کد خبر: 4022741
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

شهادت در انقلاب اسلامی ترجمان جدیدی پیدا کرد

استاندار لرستان با اشاره به این‌که قیمت شهید را فقط خدا می‌داند، گفت: شهادت در انقلاب اسلامی ترجمان جدیدی پیدا کرد.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، امروز، یکم دی در یادواره ۵۰۰ شهید مدافع نظم و امنیت نیروی انتظامی لرستان که در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: شهادت جایگاه والایی در نزد خداوند متعال دارد و قیمت خون شهید را فقط خدا می‌داند.

وی با اشاره به این‌که شهادت در انقلاب مردمی اسلامی ترجمان جدیدی پیدا کرد، گفت: در نظام اسلامی ایران شهیدان همیشه جایگاه والایی داشته و مورد تکریم مردم هستند کمااینکه با انقلاب اسلامی ایران جایگاه شهید معنا و مفهومی جدید پیدا کرد.

زیویار با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی نقطه عطف تحولات ایران است، افزود: خیلی‌ها قبل از انقلاب نیز در راه دفاع جان خود را از دست داده بودند اما با انقلاب اسلامی ایران وجه شهادت تجلی جدیدی پیدا کرد کمااینکه انقلاب اسلامی انقلابی ریشه‌دار است که برای رسیدن به آرمان‌های خود نهضت‌هایی تشکیل داده و مبارزاتی انجام داد و این مبارزات هزینه داشت که صرف‌نظر از هزینه مادی، هزینه آن خون شهدا بود.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه با شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران  نهادهای جدیدی ایجاد شد برخی نهادها متحول و برخی راه‌اندازی شدند، اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران نهاد سپاه بسیج تشکیل و ارتش و نیروی انتظامی متحول و بر مبنای مکتب اسلام تغییر شکل یافت.

وی با اشاره به این‌که ارتش ما در زمان پهلوی ارتش سلطنت بود همین ارتش با یک حمله ساده از قوای متفقین در جنگ جهانی دوم چند روز دوام نیاورد، اضافه کرد: ارتش بعد از انقلاب شکل جدیدی پیدا کرد کمااینکه سپاه و بسیج از دل مردم و با رهبری مرجعیت دینی تشکیل شدند.

زیویار با اشاره به این‌که نیروی انتظامی قبل از انقلاب مردم از نیروی انتظامی می‌ترسیدند اما بعد از انقلاب مردم با حضور نبروی انتظامی احساس امنیت می‌کنند، افزود: در نظام اسلامی ایران پلیس، ارتش و سپاه و حتی کارمند آنجایی درجه‌اش بالا می‌رود که خوب برای مردم خدمت کند و عالی‌ترین درجه زمانی است که جان خود را فدا می‌کند.

استاندار لرستان با تاکید بر این‌که فرهنگ شهادت الگویی برای آزادگان بود کمااینکه امامان ما نیز همه شهید شده‌اند، اظهار کرد: در دیدار با خانواده شهید پوردهقان علی‌رعم عزادار بودن اما سرشان بلند بود و مفتخر به شهادت فرزندشان بودند.

خبرنگار مهناز عالی نژادیان

انتهای پیام
captcha