پذیرش ایده‌های مربوط به تاریخ شفاهی دفاع مقدس در حوزه هنری لرستان
کد خبر: 4022535
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

پذیرش ایده‌های مربوط به تاریخ شفاهی دفاع مقدس در حوزه هنری لرستان

رئیس حوزه هنری لرستان با اشاره به اهمیت ثبت، ضبط و نگارش تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، گفت: آماده پذیرش طرح‌ها و ایده‌های مربوط به تاریخ شفاهی در حوزه انقلاب و دفاع مقدس از سوی همه پژوهشگران و نویسندگان هستیم.

سامان سپهوند، رئیس حوزه هنری لرستانسامان سپهوند، رئیس حوزه هنری لرستان درگفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به این‌که امید می‎رود نتیجه کارگاه‌های آموزشی حوزه هنری منجر به کارهای شاخص که در شأن استان است، بشود؛ اظهار کرد: بنا بر فرمایش مقام‌ معظم رهبری، خاطره‌نگاری و خاطره‌گویی، حسنه و صدقه است.اگر به این جمله اعتقاد داشته‌ و آن را درونی کنیم؛ انگیزه و انرژی و همت ما حسنه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در حوزه هنری مأموریت ما حمایت از آثار و تولیدات حوزه دفاع مقدس است، افزود: یکی از اهداف ما از برگزاری کارگاه‌ها، تربیت نیروی حرفه‌ای پژوهشگر و نویسنده توانمند برای نگارش خاطرات رزمندگان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان لرستان است.

سپهوند اضافه کرد: قطعاً یکی از میدان‌ها و کاربردهایی که جوانان می‌توانند در آن ایفای نقش کنند، کنگره ۶۳۰۰ شهید استان لرستان است.این  امر مشروط به این است که نویسندگان جوان از داشته‌ها و آموخته‌هایی که در این کارگاه‌ها کسب کرده‌اند در راستای افزایش دانش و مهارت خودشان استفاده کنند و از طرفی هم کنگره زمینه فعالیت آنان را فراهم بکند.

رئیس حوزه هنری لرستان با اشاره به این‌که هدف حوزه هنری در برگزاری کارگاه‌های تاریخ شفاهی دو وجهی است، افزود: یک بخش مربوط به این است که جوانان بتوانند توانمند شوند و کار را یاد بگیرند و بخش دیگر این است ما به عنوان مدیران فرهنگی، زمینه فعالیت را برای جوانان مؤمن انقلابی فراهم بکنیم.

سپهوند اظهار کرد: در حوزه هنری، آماده پذیرش طرح‌ها و ایده‌های تاریخ و تاریخ شفاهی در حوزه انقلاب و دفاع مقدس از طرف همه پژوهشگران و نویسندگان، به ویژه کسانی که در کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شرکت کرده‌اند، هستیم و امید است که بتوانیم وظیفه‌‌مان را در راستای ثبت و ضبط و نگارش تاریخ دفاع مقدس و انقلاب ایفا کنیم.

وی با بیان این‌که در سال‌های فعالیت در حوزه هنری توانسته‌ایم به بانکی از ایده و سوژه برسیم، گفت: نهادهای دیگر هم هستند که بخواهند در این زمینه کمک کنند. بحث تأمین بودجه و حمایت و امکانات و زیرساخت‌ها مهمترین مسئله است.اگر بتوانیم با کمک سایر نهادهای فرهنگی استان، اعتبارات را تأمین کنیم، بخش قابل توجهی از مشکلات پیش‌رو حل می‌شود.

سپهوند افزود: در کنگره ملی شهدای استان، اگر نهادهای مرتبط این زمینه‌‌ها را فراهم کنند، مشکلی غیر از اعتبار در استان وجود نخواهد داشت. امیدوارم که زمینه‌هایی فراهم شود تا بتوانیم از ظرفیت جوانان مؤمن انقلابی که پای کار آمده‌اند، استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha